تبلیغات

فال

قالب وبلاگ

قالب وبلاگ

اس ام اس عاشقانه

سینمای ایرانی - درمنش: ای‌کاش فیلم‌های خاص مافیای اکران داشت
 
سینمای ایرانی
همه با هم به سوی سینمایی برتر
صفحه نخست           تماس با مدیر         پست الکترونیک               RSS                    ATOM
مطالب پیشنهادی
سرمقاله


این وبلاگ به روز ترین و بزرگترین وبلاگ سینمایی است . ما سعی داریم همه روزه با گذاشتن مطالب جالب و جدید در رابطه با سینما , تلویزیون , تئاتر و ... رضایت شما را جلب کنیم . برای تبادل لینک با ما باید وب هایی که دارای آمار حداقل 500 بازدید روزانه هستند ما را با عنوان ( سینمای ایرانی .:: پاتوقی برای سینما دوستان ::. ) لینک کنند و به ما خبر بدند تا در کمتراز 24 ساعت آنها را لینک کنیم . در ضمن شما می توانید لینک مطالب جدید وبلاگ یا سایتتون رو از طریق ارسال لینک مفید ارسال کنید . این قسمت محدودیت آماری نداره و نیاز نیست ما رو لینک کنید . نکته آخر : لطفا به علت اهمیت آمار نظرسنجی برای ما در نظر سنجی شرکت کنید . نظر هم فراموش نشه . ///

آدرس های سینمای ایرانی : www.ircinama.mihanblog.com
................................. : www.ircinema.tk

مسعود ( مدیر وبلاگ سینمای ایرانی )

مدیر وبلاگ : مسعود
مطالب اخیر
نظرسنجی
به نظر شما بهترین بازیگر زن کدام یک از گزینه های زیر است ؟













 مجری طرح اکران آثار مخاطب خاص تاکید کرد سینمای ایران دارای مافیای اکران است و اظهار امیدواری کرد تمایل به فیلم‌های مخاطب خاص در حدی شود که مافیایی برای اکران آن به وجود آید.

به گزارش خبرآنلاین، محمد درمنش عصر یکشنبه 29 خرداد مهمان برنامه از «واژه تا صدا» در رادیو فرهنگ بود و به سئوالات شهاب شهرزاد درباره راه‌اندازی طرح اکران فیلم‌های مخاطب خاص، تعریف این گونه فیلم‌ها و همچنین فضای موجود در زمینه اکران آثار سینمایی سخن گفت.

درمنش در ابتدای سخنان خود درباره تعریف فیلم‌های مخاطب خاص گفت: «شاید کلمه مخاطب خاص برای دوستان این حس را به وجود آورد که این فیلم‌ها مال خواص است، اما این طور نیست. جنس این گونه فیلم‌ها به شکلی است که باید برای مخاطب طبقه‌بندی شود.»

او ادامه داد: «همه جا فیلمسازان براساس شرایط و امکانات و سلایق آثار خاصی تولید می‌کنند. اینکه تمام فیلم‌های تولیدی یک سینما مثل هم باشد درست نیست. در مورد همه آثار تولیدی سینما طبقه‌بندی صورت می‌گیرد؛ طبقه‌بندی به این ترتیب است که برخی آثار برای عموم جامعه است و برخی برای گروه خاص‌تر. موضوع و ژانر فیلم‌ها، آنان را متعلق به طبقه خاصی از جامعه می‌کند. باید به این نکته تاکید کنیم که خاص بودن این فیلم‌ها به معنای آن نیست که همه‌ آن‌ها مثلا در ژانر معناگرا یا آثار شخصی است. شاید گونه‌ای از فیلم‌های دفاع مقدس و اجتماعی و یا مضمون‌گرا به شکلی باشند که برای اکران آن‌ها باید از مخاطبان خاصی دعوت کرد.»

کارگردان «ماه وش» در پاسخ به این پرسش که فیلم‌های سینمایی در اکران دارای مافیا هستند، پاسخ مثبت داد و در مورد وجود مافیای اکران برای فیلم‌های خاص گفت: «دعا کنید برای اکران مخاطب خاص مافیا پدید بیاید. این نوع فیلم‌ها در حال حاضر آن قدر مهجور و مظلوم هستند که کسی نمی‌خواهد برای اکران آن‌ها گوی سبقت را از دیگری برباید.»

او در توضیح وجود مافیا در جریان اکران فیلم‌های سینمایی گفت: «در هر جامعه وقتی از چیزی صحبت می‌شود زمینه فرهنگی، اجتماعی و یا سیاسی دارد. در مورد وجود مافیای اکران اطلاع دارم بعضی پخش‌کننده‌ها برای جمع کردن فیلم‌ها در دفتر خود سوبسیدها و تحفیف‌هایی می‌دهند که غیرقانونی است، به هر حال فیلم‌ها را در اختیار می‌گیرند. در مقابل سینماداران که با این پخش‌کننده‌ها کار می‌کنند و به واسطه این فیلم‌ها درآمد به دست می‌آوردند باید به آنان کرنش کنند؛ این پخش‌کننده‌ها حالت قیم پیدا می‌کنند.»

او ادامه داد: «بعد از مدتی آن سینماداران که امکانات نداشت و الان دارند، تیم پنهانی تشکیل می‌دهند که باقی دفاتر پخش، سینماهای ضعیف و برخی از کارگردانان را از دور حضور در این مسابقه محروم می‌کنند. وقتی این مدل ادامه پیدا می‌کند همان چند دفتر که به صورت کلان کار می‌کنند سال بعد قوی‌تر می‌شوند. البته خوشبختانه تمهیداتی اتخاذ شده که این وضعیت به شرایط اعتدال برگردد.»

مجری طرح اکران فیلم‌های مخاطب خاص با اشاره به اینکه لزوم اجرای این طرح از نبود فضای سالم در اکران برآمده، گفت: «اگر فضای سالمی در اکران داشتیم این طبقه‌بندی نیاز نبود. در فضای سالم اکران مجموعه فیلم‌ها با سلایق مختلف و توانمندی متفاوت تولید می‌شد و در زمان نمایش جای خودش را باز می‌کرد، اما الان یک نوع سلیقه که به ساده‌ترین و دم‌دستی‌ترین فیلم معتقد است و سینماها و اداره اکران را در دست گرفته سلیقه خاصی را در اکران و حتی در محافل خصوصی پیش می‌برد به گونه‌ای که گویا به دیگر فیلم‌ها می‌خندند و یا سایر گونه‌ها همانند فیلم‌های معناگرا، کودک و دفاع مقدس را قبول ندارند.»

او ادامه داد: «وضعیت تولید سینمای ایران و شرایط اکران معاونت سینمایی را به سمتی سوق داد که طرح اکران فیلم‌های مخاطب خاص را راه‌انداز‌ی کند. از 100 فیلم تولیدی سینمای ایران در یکسال 60 فیلم از جنس آثار مخاطب خاص است؛ فیلم‌هایی که به سمت مضمون می‌رود.»

درمنش با اشاره به اینکه پرونده اکران فیلم‌‌ها در سینماهای سرگروه تا پایان سال مشخص شده، ‌گفت: «تقریباً تکلیف اکران فیلم‌ها در سینماهای سرگروه تا پایان بهمن ماه روشن شده است. از میان 90 فیلمی که آماده اکران داریم 35 فیلم در این چرخه قرار گرفته‌اند و 60 فیلم دیگر در این بازه نیستد. چه به لحاظ کمی و کیفی تولید فیلم‌های خاص قابل توجه است و همچنین این آثار مخاطب خود را در جامعه دارد و مردم ما به سمت کار نازل نمی‌روند. به خاطر همین امکان، معاونت سینمایی فضایی نسبتا عادلانه برای اکران این گروه به وجود آورده است.»

این کارگردان در توضیح فیلم‌های خاص و تفکیک آن از آثار شخصی فیلمسازان گفت: «بین سینمای شخصی و خاص باید فاصله‌گذری کنیم. کسی که فیلم شخصی می‌سازد آن قدر آن را به سمت حداقل‌های ذهنی خود برده که فقط برخی آدم‌های دارای تفکر مشابه با کارگردان مخاطب فیلم محسوب می‌شوند، اما آثاری که در طیف سینمای خاص قرار می‌گیرد در وجه اکتسابی و تربیتی واقع شده است. وقتی جنس فیلم‌ها به سمتی می‌رود که کاربردی هستند و آموزش به گروهی را در نظر دارند در نتیجه مناسب نمایش برای گروهی خاص نیز محسوب می‌شوند.»

مجری طرح اکران آثار خاص در مورد حمایتی که در جریان نمایش فیلم‌ها در این طرح از آن‌ها صورت می‌گیرد، گفت:‌ «ما به تهیه‌کنندگان و کارگردانان می‌گوییم فیلم شما را که ارزش حمایت دارد دیده‌ایم و قرار است آن را در سینماهایی که تعیین شده اکران کنیم. به آنان می‌گوییم اگر می‌توانید هر سینمایی که می‌خواهید در تهران و شهرستان‌ها برای نمایش فیلم به دست بیاورد. سالن‌های اصلی این طرح را نیز معاونت سینمایی از طریق مجری طرح تهیه می‌کند و در اختیار فیلم‌ها قرار می‌دهد.»

او ادامه داد: «این فیلم‌ها در سینماهایی غیر از پنج سالن سرگروه به نمایش درمی‌آیند. در حال حاضر تعدادی سینمای خوب رصد شده و مذاکرهاتی صورت گرفته است. بعضی سالن‌ها در یکسال فروش 500 میلیونی داشتند. نزدیک به چنین رقمی از سوی معاونت سینمایی به صاحب سالن پرداخت می شود و سالن در اختیار پروژه اکران فیلم‌های مخاطب خاص قرار می‌گیرد.»

درمنش در مورد دیگر ویژگی‌های اجرای این طرح گفت: «تهیه کپی رایگان برای فیلم‌ها، تبلیغات در صداوسیما و امکان تبلیغات شهری همه به صورت رایگان برای صاحبان فیلم‌ها خواهد بود و در نهایت سود حاصل از اکران آثار به صاحب فیلم تعلق می‌گیرد. به این ترتیب صاحبان فیلم بدون هزینه برای اکران از سود بهره می‌برد.»

او با اشاره به حمایت وزارت ارشاد و معاونت سینمایی از این طرح گفت: «اگر ارشاد از این طرح حمایت نمی‌کرد به اجرا نمی‌رسید. در عمل باید بگوییم ارشاد به این فیلم‌ها سوبسید نمی‌دهد بلکه شاخه گلی به فیلم‌هایی می‌دهد که لیاقت دارند. ما قدر و قیمت این فیلم را می‌دانیم و حمایت از آن‌ها را هدیه‌ای به تهیه کننده و کارگردان محسوب می‌کنیم. وقتی سینماگری اثری فاخر برای ارتقای فرهنگ ما ساخته حداقل کار حمایت است.»

این کارگردان در مورد سالن‌هایی که در جریان اجرای این طرح مورد استفاده قرار خواهند گرفت، اظهار داشت: «تعداد سینماهایی که در نظر گرفته‌ایم بیش از چهار پنج سالن است. سینماهای آزادی، فلسطین، پردیس ‌ملت، موزه سینما و فرهنگ به همراه چند سالن که احتمالا اریکه ایرانیان و ماندانا خواهد بود در جریان این طرح مورد استفاده قرار می‌گیرند.»

 

درمنش: ای‌کاش فیلم‌های خاص مافیای اکران داشت




نوع مطلب : خبر ها، 
برچسب ها :

سه شنبه 31 خرداد 1390 :: نویسنده : مسعود
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
دیالوگ های ماندگار
    سارا (نیکی کریمی): من صلاحیت تربیت بچه رو ندارم؟ راست می گی من وظیفه واجب تری دارم ... اول باید خودم رو تربیت کنم ... آره برای همینه که دارم تو رو ترک می کنم .حسام [ سارا - داریوش مهرجویی ]
آمار فروش
موسیقی
آپارات
افراد آنلاین

    افراد حاضر در این وب

 
   
فال حافظقالب وبلاگقالب وبلاگگالری عکسفاگالری عکس آلامتو
>