تبلیغات

فال

قالب وبلاگ

قالب وبلاگ

اس ام اس عاشقانه

سینمای ایرانی - مطالب خرداد 1389
 
سینمای ایرانی
همه با هم به سوی سینمایی برتر
صفحه نخست           تماس با مدیر         پست الکترونیک               RSS                    ATOM
مطالب پیشنهادی
سرمقاله


این وبلاگ به روز ترین و بزرگترین وبلاگ سینمایی است . ما سعی داریم همه روزه با گذاشتن مطالب جالب و جدید در رابطه با سینما , تلویزیون , تئاتر و ... رضایت شما را جلب کنیم . برای تبادل لینک با ما باید وب هایی که دارای آمار حداقل 500 بازدید روزانه هستند ما را با عنوان ( سینمای ایرانی .:: پاتوقی برای سینما دوستان ::. ) لینک کنند و به ما خبر بدند تا در کمتراز 24 ساعت آنها را لینک کنیم . در ضمن شما می توانید لینک مطالب جدید وبلاگ یا سایتتون رو از طریق ارسال لینک مفید ارسال کنید . این قسمت محدودیت آماری نداره و نیاز نیست ما رو لینک کنید . نکته آخر : لطفا به علت اهمیت آمار نظرسنجی برای ما در نظر سنجی شرکت کنید . نظر هم فراموش نشه . ///

آدرس های سینمای ایرانی : www.ircinama.mihanblog.com
................................. : www.ircinema.tk

مسعود ( مدیر وبلاگ سینمای ایرانی )

مدیر وبلاگ : مسعود
مطالب اخیر
نظرسنجی
به نظر شما بهترین بازیگر زن کدام یک از گزینه های زیر است ؟













سریال باغ شیشه ای به کارگردانی مهدی مظلومی به تازگی پخش خود را از شبکه دوم سیما آغاز کرده  است. تیتراژ پایانی این سریال با صدای دلنشین فریدون آسرایی خوانده شده است. شعر این آهنگ را استاد عبدالجبار کاکایی سروده است و آهنگسازی این اثر نیز بر عهده محمد کلاسی بهار بوده است. هم اکنون می توانید آهنگ زیبای باغ شیشه ای را با کیفیت عالی از سایت دانلودها دریافت کنید.

 

 

پسورد فایل: www.downloadha.com

لینک دانلود – 1.9 مگابایت | لینک کمکی





نوع مطلب : دانلود ها، 
برچسب ها :

دوشنبه 24 خرداد 1389 :: نویسنده : مسعود

جدیدترین برنامه تلویزیونی «هفت» سینمایی در حالی به روی آنتن رفت که یکی از بهترین برنامه های خود را از اولین نمایش خود تجربه می کرد اما همچنان دو مشکل بزرگ دارد که در ادامه به آن خواهم پرداخت.

آن قدر سیل حملات منتقدین به برنامه هفت زیاد بود که «فریدون جیرانی» نحوه اجرا و محافظه کاری خود را کنار گذاشت و یکی از بهترین اجراهای خود را به نمایش گذاشت. مسعود فراستی نیز همچنان با نظرات قاطع خود در مناظره ای با علیرضا سجادپور از مواضع خود دفاع کرد و به بی برنامه بودن ایران در جشنواره کن اشاره کرد.


برنامه هفت سینمایی در حالی روی آنتن رفت که اولین بحث مجله خود را به فیلم های «سیاه» اختصاص داد و در ادامه کلیپ گفت و گوی کوتاه با سامان سالور و عبدالرضا کاهانی را دیدیم که با حضور مدیركل اداره نظارت و ارزشیابی سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارتباط تلفنی با عبدالرضا کاهانی کارگردان فیلم بیست و هیچ ، به مناظره ای داغ تبدیل شد.


کاهانی با تاکید بر این که این گفت و گوی پخش شده مربوط به اواخر فرودین است و در آن زمان هنوز بحث عدم حضور بعضی از فیلم ها در جشنواره های خارجی مطرح نشده بود از هفتی ها خواست بگذارند حرفهایش را کامل بزند و خطاب به سجادپور گفت: تصمیمات گرفته شده برای نظارت بر فیلم‌های ایرانی به منظور حضور در جشنواره‌های خارجی بحث كهنه‌ای است و در هیچ كجای دنیا این‌گونه عمل نمی‌شود كه چند نفر تصمیم بگیرند تا فیلمی در جشنواره‌ای شركت بكند یا نه و در ادامه گفت: پیشاپیش نابودی سینما را به معاونت سینمایی تبریك می‌گویم، هرچند كه می‌دانم حرف‌های امثال من تأثیری ندارد.
متاسفانه در ادامه برنامه، به جای آن که همان بحث فیلم های سیاه و تعاریف صحیح از سیاه بودن مطرح شودبرنامه به سمت جشنواره های خارجی رفت و سجادپور نیز در جواب سوال فراستی در خصوص اتخاد سیاست حضور فیلم های کوتاه و مستند در جشنواره های خارجی؛ بحث فیلم های بلند را مطرح کرد و جیرانی نیز به دلیل کمبود وقت از آن به راحتی گذشت.


برنامه هفت با دو مشکل جدی روبرو بوده است که اولین مشکل آن همان مجری برنامه فریدون جیرانی است که کاملاًٌ با حضور آن در این برنامه مخالفم. جیرانی خود در مقام یک کارگردان نمی تواند وارد بحث های چالشی و یا حتی انتقادی و بلکه پیشنهادی شود و عملاً منفعل می گردد هرچند که در دو هفته اخیر سعی کرده است نحوه اجرای خود را تغییر نماید اما باز او یک کارگردان است!! 


او با اینکه برخوردهای نادرست خود با خبرنگار هفت خود (احسان ظلی پور) را ترک کرده اما باز عادت دارد در حرف های او بپرد و دائما نکات را به او یادآوری کند. جیرانی دائما دیالوگ اعصاب خردکن «با برنامه هفت با شما هستیم» را آنقدر در طول برنامه تکرار می کند که واقعا کلافه کننده است و حس و حال را از هفت می گیرد. دومین مشکل هفت عدم پرداختن به یک موضوع واحد است که باعث می شود بحث ها نا تمام بماند و به یک نتیجه درست و حسابی نرسد که نمونه بی نظمی کامل آن را در برنامه 11 خرداد ماه دیدیم که فیلم سیاه، بحث جشنواره های داخلی و خارجی، عدم حضور فیلم ها در جشنواره ها، کیارستمی، فیلم های سخیف و فیلمفارسی و ... تنها بخشی از موضوعات مطرح شده در هفت بودند که هیچ کدام به نتیجه ای نرسیدند و آخرین بحث آن نیز به هفته بعد موکول شد.

http://www.cinemafa.com/images/stories/tv/7.jpg

مسعود فراستی و فریدون جیرانی در برنامه تلویزیونی "هفت" سینمایی

 

نه تکلیف هیچ و سیاه بودن احتمالی آن (از نظر مسئولان)، نه بی برنامه و یا با برنامه بودن حضور فیلم های ایرانی در جشنواره ها، نه بحث فیلمفارسی و سخیف بودن و یا مستهجن بودن آن ها به جایی رسید و نه قبول صحبت های یکدیگر.


کاهانی با دلی پر از غلط بودن سیاست های معاونت سینمایی انتقاد کرد سجادپور تکذیب کرد و آن را نادرست دانست و به همراه داشتن دفترچه و جزوه خود و دوبار خالی شدن گوشی موبایلش اشاره کرد. فراستی بی برنامه بودن را مطرح کرد سجادپور آن را هم نادرست دانست. فراستی از حمایت های پی در پی شمقدری و میرعلایی از عباس کیارستمی انتقاد کرد که میرعلایی آن را کذب محض و دروغ دانست. جیرانی از طلاومس حمایت کرد و امیرقادری آن را فیلمی متوسط دانست. مسعود فراستی کارگردان بزرگ فیلم های کوتاه و البته فیلمفارسی های اخیر شهرام شاه حسینی را نمی شناخت و حتی از قبل به او هم نگفته بودند که قرار است با چه کسی بحث کند و در ادامه فراستی فیلمفارسی های اخیر را سخیف و مستهجن نامید و حسین فرح بخش نیز این حرفها را توهین به شعور مردم و کشور و ارشاد نامید و تعداد منتقدین کشور را کمتر از انگشتان دست دانست و آن را بیمار خطاب کرد که ذهنی مخرب و بیمار دارند. که همه آن ها باعث شد هیچ یک از حرفهای یکدیگر را قبول ننمایند و برنامه به سرانجام نرسد و موضوع همچنان بی نتیجه باقی بماند و مخاطب نیز در تشخصی بر حق بودن صحبت های دچار شک و شبهه گردد و با سردرگرمی منتظر برنامه هفته آینده بماند.


در خصوص ارتباط تلفنی نیز بصورت غیرحرفه ای برخورد می شود و اگر ارتباطی گرفته می شود بعد از انجام گفت و گو ارتباط قطع می گردد و شخص حاضر می تواند جو را نسبت به خود تغییر دهد که همین امر باعث اعتراض مدیر عامل بنیاد فارابی نیز گردید که نمونه بارز آن را دیشب در صحبت های کوتاه تلفنی عبدالرضا کاهانی دیدیم که سجادپور پس از این مکالمه به راحتی و در کمال آرامش تمامی بحث ها (تاکید می کنم بحث ها) ی کاهانی را ناچیز دانست و با اشاره به غلط بودن آن به همراه داشتن دفترچه سینمایی خود و گروه کارشناسی اشاره کرد.


در ادامه برنامه بحث جنجالی سینمای سخیف و کمدی های مبتذل مطرح شد و اصلاً به نتیجه نرسید و وقت برنامه تمام گردید!


حال باید منتظر ماند و دید آیا هفت می تواند در جهت همکاری و حل مشکلات سینمای ایران قدمی بردارد و یا همانند دیگر برنامه ها به زودی جمع خواهد شد و به فراموشی سپرده می شود و یا به دامن زدن این مشکلات می افزاید.


یادآور می شوم در نظرسنجی که در سینمافا برگزار کردیم از بازدیدکنندگان سوالی مبنی بر «کدام مجری را برای برنامه 7 (نودسینمایی) مناسب می دانید؟ » که فرزاد حسنی با کسب 35 و نیم درصد در رتبه اول ، رضا رشیدپور با کسب 30 درصد در رتبه دوم و جیرانی با 13 و نیم درصد در رتبه سوم قرار گرفتند که البته رتبه 11  درصدی علی معلم و 7 و نیم درصدی آزاده نامداری نیز قابل توجه بود. 





نوع مطلب : یادداشت ها، 
برچسب ها :

یکشنبه 23 خرداد 1389 :: نویسنده : مسعود

سینمافا-علی معلم خبر داد: با امضاء توافق‌نامه‌ی کارگردانی پروژه‌ی سینمایی «کوروش کبیر» توسط مسعود جعفری جوزانی، مرحله‌ی نخست کار روی این سینمایی آغاز شد.

علی معلم تهیه‌کننده‌ی این پروژه را برعهده دارد. او ضمن اعلام این خبر از تولید این سینمایی، به عنوان پروژه بین‌المللی یاد كرد و افزود: شخصیت کوروش از جهت جایگاه تاریخی و ملی، پایه‌گذاری امپراتوری چندملیتی و بزرگ جهان، بنیانگذاری حقوق بشر و احترام به ادیان ششصد سال پیش از میلاد (زمانه‌ای که هنوز در جهان بحث حقوق بشر حضور اولیه هم نداشت)، پذیرش این شخصیت تاریخی از جانب ادیان الهی (به خصوص ذکر این شخصیت در قرآن کریم با عنوان ذوالقرنین) در شرایط امروز جهان که قدرت‌های بزرگ و بی‌تاریخ درصدد نفی جایگاه ایران در معادلات جهانی هستند، بسیار حائز اهمیت است. از این رو اقدام برای ساخت این پروژه‌ی ملی که از مرحله‌ی نخست به توان یکایک ایرانیان و دست‌اندرکاران و متخصصان شریف سینمای ایران متکی خواهد بود در دستور کار قرار گرفت.

معلم، مسعود جعفری جوزانی را به عنوان کارگردان این كار معرفی كرد و گفت: از ابتدای دهه‌ی 60 تا امروز مسعود جعفری جوزانی، جایگاه ویژه‌یی در آثار متعدد خود از «جاده‌های سرد» و «شیر سنگی» تا مجموعه‌ی تاریخی «در چشم باد» در سینمای ما داشته است و گزینه شایسته‌ی رهبری هنری این پروژه‌ی بزرگ است.

معلم گفت: به جهت حفظ اصالت این پروژه در مرحله‌ی نخست، قرار بر این شده که سرمایه‌گذاری روی این پروژه متکی به ایرانیان توانمند و فعال در حوزه‌ی اقتصاد و دوستدار وطن انجام و مراحل سرمایه‌گذاری به صورت شفاف دنبال شود. از این رو با نظر به حجم بالای سرمایه‌ای این پروژه و لزوم وابستگی آن به سرمایه‌های خصوصی با اعلام عمومی پذیرش سرمایه‌گذاری از سوی ایرانیان پاک‌نهاد که در گوشه و کنار جهان و ایران بزرگ اسلامی علاقه‌مند به حمایت از این اثر ملی هستند، از علاقه‌مندان درخواست می‌کنیم نحوه‌ی مشارکت خود را اعلام کنند.

معلم در پایان جزییات بیشتر درباره فیلم «کوروش کبیر»، بازیگران بین‌المللی و ایرانی و تکنولوژی‌های جدید در ساخت آن را به خبرهای بعد موكول كرد. 


Image




نوع مطلب : خبر ها، 
برچسب ها :

یکشنبه 23 خرداد 1389 :: نویسنده : مسعود

 

مهناز افشار ، محمد رضا گلزار ، آیا فقط همین ها باعث میشوند تا مردم به سینما ها بیایند . یكی از عامل های آمدن مردم به سینما بازیگران فیلم هستند اما آیا فقط همین دو بازیگر و بازیگرایی از

این مدل میتوانند مردم را به سینما بكشانند یا كسان دیگری هم هستند . تجربه نشان داده بازیگران طنز همیشه محبوب تر از بازیگران درام هستند اما چرا؟ چرا علی صادقی ، رضا عطاران و ...

بین مردم محبوب اند . خوب معلومه همیشه مردم ایران به دنبال سرگرمی و لحظات شاد هستند و برای همین همیشه بازیگرانی كه آنها را می خندانند در نزد آن ها محبوبتر است .

اما آیا این به سینمای ایران كمك می كند قضاوت با شما ؟

 

" شما میتوانید نظرات خود را به عنوان یك سینما دوست در بخش نظر بدهید بگزارید تا نظرات شما با نام خودتان در وبلاگ گذاشته شود تا شاید بتوانیم سهمی در

پیشرفته سنما داشته باشیم .

 

با تشكر





نوع مطلب : یادداشت ها، 
برچسب ها :

شنبه 22 خرداد 1389 :: نویسنده : مسعود

هنوز هم می گویم كه فیلم های زیبا و هنری تا وقتی كه فرهنگ مردم بالا نرفته با شكست رو به رو خواهند شد . اما چرا ؟ چرا فیلم هایی مثل

" شب های روشن ، به همین سادگی ،درباره الی... و غیره نمی توانند رضایت مردم را جلب كنند ، در صورتی كه در جشواره های مختلف جوایز فراوانی

گرفتند . همین امر موجب میشود كه بگویم كه فرهنگ سینمایی مردم پایین است . اصلا مردم ایران حوصله ی فكر كردن به فیلم را ندارند ، برای

همین فیلم های كمدی كه هیچ ارزشی ندارند ، با استقبال

فراوانی همراه می شوند .اما باید بدانیم كه تا وقتی مردم

این گونه فكر كنند ، نه دیگر كارگردانی به سمت ساختن این جور فیلم ها میروند ، بلكه باعث میشود كارگردانی كه فیلم شب های روشن را ساخته است سر از ساختن پوپك و مش ماشا الله در بیاورد و این جوری سینمای ایران به هیچ جا نخواهد رسید . خواهش ما از مسئولان عزیز این است كه فرهنگ سازی را از بچه های كوچك شروع كنند كه شاید نسل بعد فرق فیلم های خوب و  بد را بفهمند . شاید ... .

 

 

( به امید روزی كه سینمای ایران در سطح جهان بدرخشد)





نوع مطلب : یادداشت ها، 
برچسب ها :

شنبه 22 خرداد 1389 :: نویسنده : مسعود

( کل صفحات : 2 )    1   2   



.: Weblog Themes By PICHAK :.
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
دیالوگ های ماندگار
    سارا (نیکی کریمی): من صلاحیت تربیت بچه رو ندارم؟ راست می گی من وظیفه واجب تری دارم ... اول باید خودم رو تربیت کنم ... آره برای همینه که دارم تو رو ترک می کنم .حسام [ سارا - داریوش مهرجویی ]
آمار فروش
موسیقی
آپارات
افراد آنلاین

    افراد حاضر در این وب

 
   
فال حافظقالب وبلاگقالب وبلاگگالری عکسفاگالری عکس آلامتو
>