تبلیغات

فال

قالب وبلاگ

قالب وبلاگ

اس ام اس عاشقانه

سینمای ایرانی - مطالب فروردین 1390
 
سینمای ایرانی
همه با هم به سوی سینمایی برتر
صفحه نخست           تماس با مدیر         پست الکترونیک               RSS                    ATOM
مطالب پیشنهادی
سرمقاله


این وبلاگ به روز ترین و بزرگترین وبلاگ سینمایی است . ما سعی داریم همه روزه با گذاشتن مطالب جالب و جدید در رابطه با سینما , تلویزیون , تئاتر و ... رضایت شما را جلب کنیم . برای تبادل لینک با ما باید وب هایی که دارای آمار حداقل 500 بازدید روزانه هستند ما را با عنوان ( سینمای ایرانی .:: پاتوقی برای سینما دوستان ::. ) لینک کنند و به ما خبر بدند تا در کمتراز 24 ساعت آنها را لینک کنیم . در ضمن شما می توانید لینک مطالب جدید وبلاگ یا سایتتون رو از طریق ارسال لینک مفید ارسال کنید . این قسمت محدودیت آماری نداره و نیاز نیست ما رو لینک کنید . نکته آخر : لطفا به علت اهمیت آمار نظرسنجی برای ما در نظر سنجی شرکت کنید . نظر هم فراموش نشه . ///

آدرس های سینمای ایرانی : www.ircinama.mihanblog.com
................................. : www.ircinema.tk

مسعود ( مدیر وبلاگ سینمای ایرانی )

مدیر وبلاگ : مسعود
مطالب اخیر
نظرسنجی
به نظر شما بهترین بازیگر زن کدام یک از گزینه های زیر است ؟















سینمای ما - اکران عمومی «خیابان بیست و چهارم» از چهارشنبه ۳۱ فرودین ماه با ۱۴ سینما در تهران آغاز شد.  فیلم «خیابان بیست و چهارم» ساخته سعید اسدی از امروز در سینماهای قدس، آزادی، صحرا، پردیس ملت، پردیس زندگی، فلسطین، جوان، مرکزی، پایتخت، پردیس شکوفه، ماندانا، حافظ، فردوسی و جی به روی پرده می‌رود. همچنین مراسم فرش قرمز این فیلم روز شنبه سوم اردیبهشت ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.

شیلا خداداد، مهدی ماهانی، بهاره افشاری، جمشید هاشم‌پور و نیکی کریمی و حدیثه السادات مدنی بازیگران این فیلم هستند. فیلم سینمایی «خیابان بیست و چهارم» داستان مرد جوانی است که به ظاهر عاشق خانواده است اما خانواده‌ای با نظام و قواعد ساخته شده خودش، او زندگی را برای نظم می‌خواهد. این بینش و تعارض او با نظام‌های عادی زندگی، اتفاقاتی را بین او و همسر و فرزندش پیش می‌آورد.

عوامل این فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: سعید اسدی، سرمایه‌گذار و مجری طرح: مؤسسه رسانه‌ای روزنه ارتباط، مدیر فیلمبرداری: حسن کریمی، مدیر تولید: غلامرضا گمرکی، مشاور تولید: یوسف صمدزاده، صدابردار: حسن زاهدی، طراح صحنه و لباس: آیدین ظریف.

سعید اسدی فیلم‌های سینمایی «عشق گمشده»، «آواز قو»، «تلافی» و «سیب سرخ حوا» را در کارنامه دارد.


نمایش آنلاین فیلم








نوع مطلب : دانلود ها، 
برچسب ها :

چهارشنبه 31 فروردین 1390 :: نویسنده : علی


سینمای ما- ناصر صفاریان: بر خلاف آن چه به نظر می رسد، اعتدال همیشه چیز خوبی نیست. بسته به موضوع و موقعیت، گاهی تضاد و دو قطبی شدن ماجرا و شخصیت ها بیش از اعتدال به کار می آید و – اتفاقا – عدالت واقعی همیشه در اعتدال حاصل نمی شود.نمونه اش در عرصه سینما می شود فیلم های زنانه تهمینه میلانی و تمرکز او بر موضوع ها و نگرش زن مدارانه. به شکل خاص هم می توان به «واکنش پنجم»، «زن زیادی»، «تسویه حساب» و به ویژه «دو زن» اشاره کرد که در فضایی دو قطبی و سیاه و سفید به دفاع از حقوق زنان می پردازد.
فارغ از بحث ساختاری که فیلم های خوب و بد این دوره فعالیت را کنار هم قرار می دهد، در تمام آثار این بخش از فیلم سازی میلانی، با موضوع های واقعی و قابل بحث روبه روییم. در واقع، او به سراغ موضوع هایی می رود که به خودی خود – به دلیل خشونت و سیاهی – قطب های متضاد خیر و شر را در خود دارد و برآمده از ظلمی تاریخی است. نوع نگاه فیلم ساز هم که در کنار شخصیت زن داستان می ایستد، نوع روایت را به سویی می برد که ما به یکی دل بدهیم و به یکی نه. این ها در کنار هم، می شود همان سینمایی که با اعتدال کاری ندارد. چرا که اساسا، محتوا و چار چوب کلی اش بر دو قطبی بودن بنا شده.

با «سوپراستار» دوره جدید فیلم سازی میلانی آغاز می شود و پس از این فیلم که در حکم نوعی مقدمه است، به «یکی از ما دو نفر» می رسیم. در «سوپراستار» شخصیت اصلی یک مرد است، اگر چه شخصیت مهم و کلیدی یک زن است که نقطه ثقل نگاه فیلم ساز می شود. ولی در فیلم جدید، دنیای زنانه دوباره با یک شخصیت زن اصلی جان می گیرد.

ویژگی دوره جدید، رو آوردن به نوعی اعتدال است، آن هم از نوع مثبتی که از واقعیت داستان می آید. حالا دیگر آن تند و تیزی – پیشین – وجود ندارد و همه چیز نرم تر و آرام تر رخ می دهد، حتی زمانی که پای تنش و برخورد در میان است. اگرچه تغییر سن فیلم ساز و این واقعیت را که انسان ها با پشت سر گذاشتن سال ها و تجربه ها، آرام تر و معتدل تر می شوند نمی توان نادیده گرفت، ولی دلیل اصلی را باید در جای دیگری جست.
در این دو فیلم آخر، فیلم ساز همچنان نگاه زنانه و زن گرای خود را حفظ کرده، ولی موضوع انتخابی اش – لزوما – زنانه / مردانه نیست. به این ترتیب به اقتضای داستان، از قطب بندی و رو در رویی به شیوه آثار قبلی فاصله می گیریم و فضا سازی و شخصیت پردازی بر اساس دنیای جدید فارغ از خط کشی – آشکار – شکل می گیرد. پس دیگر تقابلی از جنس سابق در میان نیست و به اعتدال می رسیم. همان طور که در دیگه چه خبر و کاکادو هم فضای مثبت/ منفی و خط کشی شده ای نمی بینیم.

همین که در فیلم های قدیمی تر و اولیه میلانی هم چنین نگاهی وجود ندارد، ثابت می کند که دنیای فیلم براساس دنیای داستان بنا می شود و میلانی به اقتضای قصه، فضایش را طراحی می کند نه آن طور که برخی مخالفان سینمای او ادعا می کنند بر اساس نوعی ایدئولوژی از پیش تعیین شده و یکسان برای تمامی آثار.
تفاوت هم در این است که دنیای معتدل میلانی در آن دو فیلم قدیمی، به فانتزی محدود است و حالا به گستره واقعیت موجود. در این میان، آن چه می ماند، واقعیت متفاوتی ست که جایی به رویایی و تندی پهلو می زند و جایی دیگر به اعتدال.این نکته هم نه در تغییر نگاه، که در تغییر انتخاب تهمینه میلانی ریشه دارد. در واقع او به داستان های متفاوتی رو آورده. داستان های متفاوتی که از طبقه متفاوت، و مشکلاتی متفاوت می آید. از سر همین تفاوت هم شخصیت پردازی و فضا سازی متفاوتی حاصل می شود.

در دوره جدید، داستان ها در طبقه مرفه جامعه می گذرد، شخصیت ها موقعیت اجتماعی بالاتری دارند و با مشکلاتی از جنس مرگ و زندگی درگیر نیستند و به دلیل زندگی راحت تر و فضای آرام تری که در آن قرار دارند، رفتاری ملایم تر از خود نشان می دهند. زن اصلی «یکی از ما دو نفر» را مقایسه کنید با زن اصلی «دوزن». آن جا زنی را می بینیم مستأصل و درمانده در همه چیز، ولی این جا با زنی طرف هستیم که به دلیل بر و رو و زن بودنش در محیط کار با مشکل رو به روست. مشکلی که اگر چه آزار می دهد، ولی با سر کار نرفتن، دنیای او به آخر نمی رسد.

نتیجه هم آن طور که در این دو فیلم و به ویژه فیلم آخر می بینیم – در مجموع و به طور کلی – بد نیست. یکی از ما دو نفر در چارچوب یک اثر قصه گو که برای تماشاگر سینما رو ساخته شده ، قابل قبول است. به جز فضا سازی و شخصیت پردازی، حالا دیگر میلانی آن قدر سینما بلد هست که مثلا از فیلم برداری یا قاب بندی فیلمش ایراد نگیریم. می ماند تدوین، که نام میلانی را در کنار یک نام غیر مشهور بر خود دارد و می توانسته بهتر از این باشد. شاید اگر بخش هایی از برخی صحنه های طولانی کوتاه می شد و مدت زمان فیلم کم تر بود، با ریتم بهتر و فیلم گرم تری رو به رو بودیم – به ویژه در نیمه اول فیلم.

نقطه قوت اصلی هم – مانند اغلب فیلم های میلانی – انتخاب خوب بازیگران است و بازی های خوب. پس از تجربه های مختلف استفاده از ستاره های زن سینمای ایران در نقش اصلی، این بار میلانی نقش اصلی را به خواهرزاده اش سپرده. پس از حضور او در نقش های مختلف فیلم های قبلی میلانی، حالا می توان نتیجه آموزش و اطمینان فیلم ساز را دید. برای اثری که – به هر روی – برای گفتن یک « حرف » ساخته شده، و اشاره های متعددی به تحصیلات، شغل، کار و حتی اسم دفتر مشترک فیلم ساز و همسرش دارد، چه انتخابی بهتر از یکی از بستگان نزدیک، که از کودکی سر صحنه فیلم های میلانی بوده و ظاهرش هم به کارگردان شباهت می برد؟ این گونه، حدیث نفس و خود بودن و اعتقاد فیلم ساز، بیش تر عجین می شود و این برای سینمای تهمینه میلانی، یک نکته مثبت است



نوع مطلب : نقد ها، 
برچسب ها :

چهارشنبه 31 فروردین 1390 :: نویسنده : علی

سینمای ما- پس از آنکه مهران مدیری اعلام کرد سری بیستم قهوه تلخ بعد از تعطیلات نوروز توزیع خواهد شد و پس از تعطیلات خبری از توزیع این مجموعه نشد، گمانه زنی‌های مختلفی درباره این تاخیر در رسانه ها مطرح شد. سایت سفیر نوشت: پیگیری های مشرق حاکیست مجموعه بیستم قهوه تلخ مورد بازبینی و اصلاح توسط وزارت ارشاد قرار گرفت و به همین دلیل مهران مدیری مجبور به حذف یکی از شخصیت های داستان خود شده است.

به اعتقاد وزارت ارشاد، شخصیت پردازی امیرحسین رستمی که در مجموعه نوزدهم قهوه تلخ به عنوان پسر جهانگیرشاه وارد داستان قهوه تلخ شده بود شباهت زیادی با یکی از مقامات ارشد دولت دارد و به همین دلیل وزارت ارشاد اصلاحات زیادی در مجموعه بیستم این سریال اعمال کرد.

این در حالی است که وزارت ارشاد و دفتر رئیس جمهور از حامیان این مجموعه بوده اند و حتی وزیر ارشاد سی دی های این سریال خانگی طنز را در همایش ائمه جمعه سراسر کشور توزیع کرد.

قیچی های وزارت ارشاد مهران مدیری را بر آن داشت که به طور کل در قسمت های جدیدی که قرار است وارد بازار شود، نقش پسر جهانگیرشاه را از داستان خارج کند.

به همین دلیل تدوین جدید قسمت های آینده قهوه تلخ زمان بیشتری را طلبیده و عرضه این مجموعه را با تاخیر مواجه کرده است.





نوع مطلب : خبر ها، 
برچسب ها :

چهارشنبه 31 فروردین 1390 :: نویسنده : علی

سینمای ما- طراح نمایشگاهی كه هدیه تهرانی سال قبل با كمك میراث فرهنگی به‎پا كرده بود، به‎خاطر نقد نشدن وجه چك، از این بازیگر شكایت كرد.سنگ‌چی، وكیل مدافع شاكی هدیه‌ تهرانی در خصوص پرونده حقوقی و كیفری یك فقره چك،  با بیان اینكه صادركننده چك خانم هدیه تهرانی است، اظهار داشت: موكل من (شاكی پرونده) طراح نمایشگاهی است كه پارسال هدیه تهرانی به ‏پا كرده بود.

وی ادامه داد: هدیه تهرانی مدعی است توانایی پرداخت این پول را ندارد و سازمان میراث فرهنگی كه پرداخت آن را تقبل كرده، باید پول را پرداخت كند.

سنگ‌چی ادامه داد: شاكی نسبت به شكایت كیفری اقدام كرده بود كه هدیه تهرانی به تحمل یك سال زندان محكوم شد. اما وی به این حكم اعتراض كرد.

وی با بیان اینكه رسیدگی به پرونده چك دو جنبه حقوقی و كیفری دارد، گفت: شاكی،‌ نسبت به شكایت كیفری اقدام كرده بود، در تاریخ اول اسفند سال گذشته، با حكم دادگاه و توسط كلانتری 123 نیاوران هدیه تهرانی جلب شد و پرونده در شعبه 5 اجرای احكام دادسرای ناحیه 3 ونك بود. به‎اتفاق و به‎همراه مأموران كلانتری به دادسرا و به شعبه بدوی صادركننده رأی (شعبه 1045) مستقر در مجتمع قضایی شهید قدوسی منتقل شدند كه آن روز به حكم اعلام واخواهی كردند.

وی با بیان اینكه قاضی كاظمی كه هدیه تهرانی را به تحمل یك سال حبس محكوم كرده بود، به دادگاه تجدیدنظر منتقل شده بود. روز محاكمه در آن شعبه دادرسی حضور داشت كه برای هدیه تهرانی قرار كفالت صادر كرد. شخصی به نام سهرابی از كارگردانان سینما كفالت وی را به‎عهده گرفت.

این وكیل مدافع با بیان اینكه دادرس شعبه، نسبت به پرونده كیفری تشخیص دادند كه چك وعده‌دار است و بر همین اساس هدیه تهرانی را تبرئه كردند.

وی ادامه داد: موكل من نسبت به این تبرئه تجدیدنظرخواهی كرده كه در حال حاضر پرونده در دادگاه تجدیدنظر استان تهران است.

سنگ‌چی افزود: نسبت به پرونده حقوقی هم شاكی، طرح دعوی كرده بود كه هدیه تهرانی به پرداخت 34 میلیون وجه چك و خسارت تأخیر تأدیه، از زمان سررسید تا دادخواهی محكوم شد. بر این اساس هدیه تهرانی نسبت به این حكم هم واخواهی كرده كه امروز (سه‎شنبه) جلسه رسیدگی به شكایت حقوقی چك است.





نوع مطلب : خبر ها، 
برچسب ها :

چهارشنبه 31 فروردین 1390 :: نویسنده : علی
سینمای ما- محمد تاجیك : علیرضا داوود ن‍‍ژاد كار گردان مطرح سینمای ایران قصد ساخت مجموعه ای برای شبكه نمایش خانگی دارد .گویا تهیه كننده این مجموعه قراراست آقا گلیان تهیه كننده كارهای مهران مدیری و تهیه كننده قهوه تلخ باشد .

داوود ن‍ژاد در مصاحبه ای كه دراین باره داشته گفته :پسرم به عنوان تهیه كننده قرار دادی با آقای گلیان امضائ كرده و قرار است سریالی برای پخش در شبكه نمایش خانگی بسازم .تیممان همان تیم مرهم است وسوژه وفضای كار هم در همان حال وهواست .بااكبر عبدی هم مذاكراتی كرده ایم و شاید اوهم به مابپیوندد.

آقای داوود ن‍ژاد خبر داده كه ممكن است تا نیمه خرداد بخشهایی از آن آماده شود .البته او درادامه گفته : در حرفه ما به هیچ قرار ومداری نمی توان خیلی مطمئن بود ودر آخرین لحظات ممكن است همه چیز تغییر كند.

فیلم مرهم آخرین ساخته علیرضاداوود ن‍ژادكه در جشنواره فیلم فجر نمایش موفقیت آمیزی داشت وباواكنش بسیار خوب مردم ومنتقدان مواجه شد قرار است چند هفته دیگر در سینماهای تهران اكران شود .بهرام بیضایی كار گردان مطرح سینمای ایران پیش از این دریادداشتی كه در ماهنامه فیلم وخبرگزاری ایسنا منتشر شد از فیلم مرهم تمجید كرده بود.





نوع مطلب : خبر ها، 
برچسب ها :

چهارشنبه 31 فروردین 1390 :: نویسنده : علی

::  محمدرضا هدایتی و مهران مدیری در "قهوه تلخ"  ::

 

 

فیلم نیوز: سری بیستم سریال "قهوه تلخ" شامل قسمت‌های 58 ،59 و 60 از سه‌شنبه ششم اردیبهشت در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی سریال "قهوه تلخ"، سری بیستم این سریال قرار بود این هفته توزیع شود، اما مراحل تکثیر و توزیع آن هنوز به پایان نرسیده است.

سری قبلی این مجموعه پیش از عید و به همراه دو سی‌دی شامل پشت صحنه‌های سریال عرضه شد. آخرین قسمت این مجموعه در حالی پایان گرفت که در مراسم سال تحویل پسری به دربار آمد و ادعا کرد پسر جهانگیرشاه است.

"قهوه تلخ" به کارگردانی مهران مدیری و نوشته امیرمهدی ژوله و خشایار الوند است.
در این مجموعه مهران مدیری، سیامک انصاری، الیکا عبدالرزاقی، محمدرضا هدایتی و ... بازی می‌کنند




نوع مطلب : خبر ها، 
برچسب ها :

چهارشنبه 31 فروردین 1390 :: نویسنده : علی

فیلم سینمایی "گیرنده" به کارگردانی مهرداد غفار زاده و تهیه کنندگی محمد قهرمانی در آخرین مراحل پیش تولید قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران،تاکنون در این فیلم که پیش تولید آن از اواخر سال گذشته آغاز شده حضور بازیگرانی چون سعید راد، پردیس غفاری، نیما شاهرخ‌شاهی، سیامک اطلسی، باقر صحرارودی و محمدرضا غفاری قطعی شده است.

فیلم سینمایی"گیرنده" که یک فیلم اجتماعی، جاد‌ه‌ای با درون‌مایه طنز است پنج بازیگر اصلی و حدود 300 بازیگر فرعی در آن نقش آفرینی خواهند کرد. فیلم‌نامه این فیلم از سوی مهرداد غفارزاده، مهرداد موفقیانی، محمدرضا باباگلی و اکبر روح نوشته شده است.
مهرداد غفارزاده که "گیرنده" اولین فیلم بلند وی به عنوان کارگردان است، پیشتر در کارنامه خود، نگارش مجموعه "دان2" و کارگردانی مجموعه مستندهای "و یک روز رفت"، "فیلم‌های هشت میلی متری"، "تا دورترین سرزمین"، "درخت سی ساله" و مستند "عکس برابر اصل" را به ثبت رسانده است.

گفتنی است فیلم سینمایی "گیرنده" با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید می‌شود.

سایر عوامل فیلم که حضورشان قطعی شده است عبارتند از:
فیلم‌نامه نویس و کارگردان: مهرداد غفار زاده- نویسندگان: مهرداد موفق‌یامی، محمدرضا باباگلی و اکبر روح- دستیار اول کارگردان: امیرحسین عسگری- مدیر تولید: مجتبی امینی- مجری طرح: مصطفی سلطانی- برنامه ریز: آرش سجادی حسینی- چهره پردازی: سودابه خسروی- مدیر تدارکات: سید مقصود میرهاشمی- تهیه‌کننده: محمد قهرمانی.





نوع مطلب : خبر ها، 
برچسب ها :

چهارشنبه 31 فروردین 1390 :: نویسنده : علی

( کل صفحات : 34 )    1   2   3   4   5   6   7   ...   



.: Weblog Themes By PICHAK :.
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
دیالوگ های ماندگار
    سارا (نیکی کریمی): من صلاحیت تربیت بچه رو ندارم؟ راست می گی من وظیفه واجب تری دارم ... اول باید خودم رو تربیت کنم ... آره برای همینه که دارم تو رو ترک می کنم .حسام [ سارا - داریوش مهرجویی ]
آمار فروش
موسیقی
آپارات
افراد آنلاین

    افراد حاضر در این وب

 
   
فال حافظقالب وبلاگقالب وبلاگگالری عکسفاگالری عکس آلامتو
>