تبلیغات

فال

قالب وبلاگ

قالب وبلاگ

اس ام اس عاشقانه

سینمای ایرانی - مطالب فروردین 1390
 
سینمای ایرانی
همه با هم به سوی سینمایی برتر
صفحه نخست           تماس با مدیر         پست الکترونیک               RSS                    ATOM
مطالب پیشنهادی
سرمقاله


این وبلاگ به روز ترین و بزرگترین وبلاگ سینمایی است . ما سعی داریم همه روزه با گذاشتن مطالب جالب و جدید در رابطه با سینما , تلویزیون , تئاتر و ... رضایت شما را جلب کنیم . برای تبادل لینک با ما باید وب هایی که دارای آمار حداقل 500 بازدید روزانه هستند ما را با عنوان ( سینمای ایرانی .:: پاتوقی برای سینما دوستان ::. ) لینک کنند و به ما خبر بدند تا در کمتراز 24 ساعت آنها را لینک کنیم . در ضمن شما می توانید لینک مطالب جدید وبلاگ یا سایتتون رو از طریق ارسال لینک مفید ارسال کنید . این قسمت محدودیت آماری نداره و نیاز نیست ما رو لینک کنید . نکته آخر : لطفا به علت اهمیت آمار نظرسنجی برای ما در نظر سنجی شرکت کنید . نظر هم فراموش نشه . ///

آدرس های سینمای ایرانی : www.ircinama.mihanblog.com
................................. : www.ircinema.tk

مسعود ( مدیر وبلاگ سینمای ایرانی )

مدیر وبلاگ : مسعود
مطالب اخیر
نظرسنجی
به نظر شما بهترین بازیگر زن کدام یک از گزینه های زیر است ؟













داوران مسابقه کوتاه داستانی و مستند کوتاه و بلند سینمایی مناطق آزاد جشنواره فیلم کیش معرفی شد.
به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه» به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم کیش، حمید بهمنی، شفیع آقامحمدیان، محمد‌تقی فهیم، مرتضی شعبانی و محمدرضا عباسیان به عنوان داوران مسابقه کوتاه داستانی و مستند کوتاه و بلند مناطق آزاد جشنواره فیلم کیش معرفی شدند.
جشنواره فیلم کیش از 4 تا 8 اردیبهشت‌ماه در جزیره کیش برپا می‌شود.



نوع مطلب : تئاتر، 
برچسب ها :

یکشنبه 28 فروردین 1390 :: نویسنده : مجتبی

چهار فیلم کوتاه انیمیشن از امروز یکشنبه در چهار سانس بعدازظهر، در سالن شماره 2 سینما سپیده اکران عمومی می‌شوند.
به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه» به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در برنامه اکران آثار انیمیشن که طی چهار سانس 13،15، 17، 19 روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هر هفته پیش‌بینی شده، فیلم‌های لبخندها (کامبیز درم‌بخش)، مخصوصا موسیقی (سینا عطائیان)، ناله سنگ (مهدی آقاجانی) و اثر انگشت (پیمان براهین و علی‌اکبر فرشباف) در سالن شماره 2 سینما سپیده به نمایش عمومی در خواهند آمد.
فیلم مستند بلند قصه‌ها ساخته مهدی جعفری که پُرتره‌ای از هوشنگ مرادی‌کرمانی نویسنده سرشناس ادبیات کودک و نوجوان ایران است نیز طی روزهای چهارشنبه و جمعه هر هفته، در سینما سپیده اکران عمومی می‌شود.
تماشای این آثار برای عموم دانشجویان، خبرنگاران، اعضای صنوف خانه‌سینما و کانون فیلم سینماحقیقت با ارائه کارت شناسایی رایگان است.
دو سانس پایانی برنامه اکران امروز «سینما سپیده» (ساعت 17 و 19) به دلیل شهادت حضرت فاطمه‌زهرا (س) تعطیل است.





نوع مطلب : تئاتر، 
برچسب ها :

یکشنبه 28 فروردین 1390 :: نویسنده : مجتبی

انسان شناسی و فرهنگ پنجمین جلسه نمایش فیلم مستند و سخنرانی خود را در سال تحصیلی جاری با همکاری گروه انسان شناسی انجمن جامعه شناسی برگزار خواهد کرد.
به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه» این برنامه به نمایش و بررسی مستند خواب خورشید به کارگردانی ناصر صفاریان اختصاص یافته است.
خواب خورشید به موضوع «عشق» در ترانه‌های ایرانی می‌پردازد و عشق و نفرت مطرح شده در ترانه‌های ایرانی از نظر سیر تاریخی و اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
خواب خورشید نخستین فیلم از سه‌گانه صفاریان درباره‌ تاریخ ترانه است که به تازگی آماده‌ نمایش شده است و دو فیلم دیگر در مرحله‌ تصویربرداری قرار دارد.
در این فیلم جمشید ارجمند، سیمین بهبهانی، خاطره پروانه، ناصر چشم‌آذر، فواد حجازی، علی محمدرشیدی، پری زنگنه، محمد سریر، علی محمد شیرازی، علی‌رضا عصار، یغما گلرویی، علی‌رضا میرعلینقی و افشین یداللهی صحبت می‌کنند و باران کوثری حضور دارد.
طرح، پژوهش، نگارش و کارگردانی مستند خواب خورشید برعهده ناصر صفاریان است و احمدرضا احمدی به او مشاوره داده است.
علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند سه شنبه 30فروردین ساعت ۱۷ به سالن کنفرانس انجمن جامعه‏شناسی ایران واقع در بزرگراه جلال آل احمد، پل گیشا، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، طبقه اول مراجعه کنند.





نوع مطلب : تئاتر، 
برچسب ها :

یکشنبه 28 فروردین 1390 :: نویسنده : مجتبی
افیلم «سه درجه تب» نیز با هدف گیشه به میدان آمده است منتهی نه در حد و اندازه ای که به کمدی های سخیف نزدیک شود.از ابتدای فیلم که با شرط عمل زیبایی بینی و انتخاب او برای یک خانواده ثروتند آغاز می شود و تا انتها که همه چیز به خوبی و خوشی به سرانجام می رسد،فصلی طولانی قرار می گیرد که روایت پراکنده ای را در خود پنهان کرده است؛پراکندگی این روایت ومدت زمان طولانی طی شده در آن مهمانخانه جز بی حوصلگی مخاطب نکته دیگری را در بر ندارد. انگار صاحب مهمانسرا هیچ تاثیری بر افراد حاضر در آنجا ندارد و حتی به عنوان مسئول قدرت بیرون راندن آنان را ندارد.مثلا حضور آن مرد مسن و داستان عاشقانه اش چه کمکی به داستان دارد و با وجه کمیک ماجرا چه نسبتی می تواند داشته باشد و یا حضور نامزد قبلی سهیل شگفتی چندانی به وجود نمی آورد که بیننده را حداقل به خنده وادار نماید؛همین نکات است که ذهن را به پراکندگی موجود معطوف می نماید و این که آیا کارگردان بالاخره قصد روایت داستانی را داشته یانه. کارگردان در واقع تلاش داشته تا با ایجاد موقعیت های متعدد و با هر ترفندی که شده – که بازی بازیگران و نمایش چهره شان شامل آن خواهد شد - بیننده را به خود جذب نماید؛این ایراد را می توان به روایت از هم گسیخته فیلم نسبت داد که بیش از همه بر شکل گیری موقعیت استوار است تا روند مناسبی از آغاز و پایان را نمایان کند. فیلم شکل و شمایلی فانتزی به خود گرفته است و تصاویر و چهره ها بیشتر از موارد دیگر در صدد هستند تا بیننده را در کنار ماجرای فیلم نگاه دارند.اگر قرار بر این است که داستان حداقل وجه گیشه را پر کند،باید نگاه جدیدی به ماجرای رخ داده داشته باشیم تا از منظری برای بیننده جذاب جلوه نماید؛دختری برای از دواج با یک پسر ثروتمند بینی خود را به دست عمل جراحی می سپارد به این دلیل که خواسته مادر پسر این بوده است. زمانی که همه چیز بر وفق مراد است و دختر انتخاب می شود شناسنامه دختر توسط خودش از میان می رود و حالا نام عبدالکریم سوزنی در شناسنامه جدید حک می شود که حامل ماجراهای بعدی است اما این ماجراهای بعدی فقط با حضور علی صادقی و فصل طولانی جاده و حضور در یک عروسی در بین راه ادامه می یابد که در امتداد روند اصلی داستان نیست. باید بدانیم که هدف داستان نشان دادن وجوه کمدی و سرگرمی است یا به تصویر کشیدن معضلات اجتماعی برای قبول ازدواج که جراحی زیبایی بینی نیز از آن است. فیلم تکلیف خود را با خود و تماشاگر نمی داند؛موضوعی که می توانست با یک نگاه دقیق و حتی در قالب کمدی با جزییات مناسب تری تصویر شود،به شکل آشفته ای تبدیل شده است که شاید حتی جوابگوی مخاطب عام نیز نباشد. حتی اگر اثری برای سرگرمی و به صرف نمایش برای مخاطبان اکران شود باید نکته قابل قبولی را در آن بیابیم. چینش تصاویر در در کنار یکدیگر به منظر رساندن پیام یا مفهومی نیست بلکه هدف نهایی دیدن بازیگران است؛انگار کارگردان و گروهش باید با سرعت هر چه بیشتر و طی مدت زمان تعیین شده ای فیلمبرداری را به پایان می رساندند و کیفیت معنایی فیلم نیز نزد آن ها چندان اهمیتی نداشته است. موضوع فیلم به نوعی تکراری است و نمی تواند برای مخاطب امروز جذابیت فوق العاده ای داشته باشد مگر آن که نگاهی نو بدون تاکید به گیشه در آن مستتر بوده باشد. با این وصف شاید نویسنده یا کارگردان از ایرادهای بی دلیل منتقدین بر چنین فیلم هایی بگویند و نکات نوشته شده توسط آنان را اشکال گرفتن بی سبب می دانند چرا که از نظر برخی از فیلمسازان عزیز،فیلم دیدن در هر شرایطی جزء لازم زندگی است حتی اگر آن فیلم فاقد معنا و مفهوم خاصی باشد؛از این رو تمام نقدهای نوشته شده را نوعی روشنفکری می پندارند. با این همه هر فیلمی باید دارای روایتی منسجم باشد به ویژه فیلم های کمدی که چندی است در نظر عموم شکلی ساده و معمولی یافته اند. به هر حال فیلم از حضور بازیگرانی بهره برده است که سابقه ایفای نقش در حوزه طنز و کمدی دارند و البته در این فیلم باز هم به تکرار رسیده اند مثل علی صادقی که رفتارهایش شبیه گذشته است و حتی رضا عطاران که تصور می شد مسیر رو به رشدی را در ادامه کار بازیگری اش طی نماید. الهام حمیدی در نقش الهام سعی داشته تا از نقش های قبلی اش فاصله بگیرد و به وجوه دیگری از توانایی هایش برسد ولی باز هم بازی اش آنچنان طبیعی نیست تحت تاثیر فضایی که موقعیتی است تا روایتی. لااقل بازیگران می توانستند نمایش تازه ای از بازی ها در این فیلم داشته باشند تا اتفاقات تا این اندازه پراکنده و بی دلیل ارائه نشوند. به نظر می رسد تا زمانی که فیلمسازان به هر قیمتی به گیشه و درآمد حاصل ازآن بیاندیشند،وضعیت به همین منوال خواهد بود تا جایی که زمانی مخاطب نیز از تماشای چنین فیلم هایی دلزده خواهد شد و حتی برای سرگرمی هم که شده پا به سالن سینما نمی گذارد
 
فاطمه فریدون




نوع مطلب : نقد ها، 
برچسب ها :

یکشنبه 28 فروردین 1390 :: نویسنده : مسعود

اولین صحنه اکشن مجموعه تلویزیونی "عملیات 125" به کارگردانی مسعود آب‌پرور و تهیه‌کنندگی داود هاشمی امروز 28 فروردین‌ماه در اتوبان چمران ضبط می‌شود.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، در این مجموعه عبدالرضا اکبری، ایمان صفا، امیررضا دلاوری، مجید مشیری، یروسل، کاوه خداشناس، مجتبی رجبی معمار، افشین سنگ‌چاپ، محمد رفیعی، حمید جدیدی، مرجان شکوفکی، سیدمحمدحسین عمرانی، شیوا خسرومهر، محمد بزرگمهر، متین سادات ستوده، مهرداد فلاحتگر، فاطمه طاهری، مجید معافی، فرحناز منافی‌ظاهر، مجید رحمتی، بیوک میرزایی و ... بازی می‌کنند.

مجموعه تلویزیونی "عملیات 125" روایتگر ماجراهایی است که برای آتش‌نشانان رخ می‌دهد. این سریال با مشارکت سازمان آتش‌نشانی و شبکه تهران تهیه می‌شود.

عوامل این پروژه عبارتند از ناظر کیفی و مشاور پروژه: علیرضا افخمی، نویسنده: آرش قادری، مدیر تصویربرداری: مصطفی احمدیان، طراح صحنه و لباس: حسین مجد، طراح چهره‌پردازی: نوید فرح مرزی، صدابردار: اصغر آبگون، برنامه‌ریز: خسرو نصیری‌خواه، دستیار اول کارگردان: مانی حق‌جو، منشی صحنه: شرف نسا نیرومند وعکاس: پوریا هنرمند.





نوع مطلب : خبر ها، 
برچسب ها :

یکشنبه 28 فروردین 1390 :: نویسنده : مسعود

تصویربرداری فیلم تلویزیونی "گنجشک و قناری" به کارگردانی و نویسندگی رحیم بهبودی‌فر و با بازی شهرام قائدی از نیمه گذشت.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران،"گنجشک و قناری" به کارگردانی و نویسندگی رحیم بهبودی‌فر و تهیه‌کنندگی محمد‌علی ‌کیانی و مجتبی پیری، 9 فروردین در تهران کلید خورد و تاکنون 70 درصد از پروژه مقابل دوربین رفته است.

این فیلم مضمونی کمدی-خانوادگی دارد و شهرام قائدی در آن همزمان نقش دو برادر را ایفا می کند که از جمله ویژگی‌های کار است.

میرطاهر مظلومی، نفیسه روشن، مارال فرجاد، شهین تسلیمی، محمدعلی کیانی، مرتضی کاظمی، امیر آتشانی، شهرام شکیبا، کاظم افرندنیا، حسین میرزائیان، مرجان قمری، مجید اکبری، افشین قدیمی، منصور امامی، سعید بحرالعلومی و ... دیگر بازیگران اصلی پروژه هستند.

"گنجشک و قناری" شوخی‌ها و موقعیت‌های کمیک حساب شده و جذابی دارد و تلاش کرده ایم از قصه دوبرادر دوقلو این بار استفاده بهتری ببریم.

این فیلم با پایان تولید در شبکه ویدیویی توزیع می شود و پس از آن قرار است روی آنتن یکی از شبکه های سیما رود.

گنجشک و قناری داستان جوانی به اسم منصور است که در موقعیت پایین اجتماعی قرارگرفته و شرایط مالی مناسبی ندارد. او مسافر کشی می کند و اوقات فراغت خود را در قهوه‌خانه‌ای با دوستانش می‌گذراند. منصور برادری به اسم مسعود دارد که بعد از پانزده سال با یک ابتکار نو در عرصه تولید قطعات موتوری خودرو به ایران برگشته و مورد استقبال و تحسین همه قرار می‌گیرد. از این رو منصور شیطنت کرده و لباس‌های برادرش مسعود را پوشیده وخود را مهندس مسعود جهانشیر جا می‌زند و مسعود مجبور می‌شود که لباس‌های منصور را بپوشد و این جابجایی باعث اتفاقات کمدی فراوانی می‌شود.

سایر عوامل اصلی فیلم عبارتند از مشاور پروژه: مقصود جباری، دستیار تهیه: نسترن شفیعی، مدیر تصویربرداری: هادی شلالوند، طراح صحنه و لباس و طراح گریم: نوید فرح‌مرزی ، مدیر صدابرداری: بهروز عابدینی ، مدیر تولید: منصور امامی، موسیقی: محمد فرشته‌نژاد، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز : یوسف طاهریان، منشی صحنه : افسانه شیخی، عکاس:بهرنگ دزفولی‌زاده، تصویر بردار پشت صحنه: سعید بحرالعلومی، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: نوید جهانشیر، علی آزاد، مدیر تدارکات:مهدی جلالی،دستیار دوم کارگردان:رضا مرادی نژاد.




نوع مطلب : خبر ها، 
برچسب ها :

یکشنبه 28 فروردین 1390 :: نویسنده : علی

فیلم‌برداری فیلم سینمایی "مادر پائیزی" به تهیه کنندگی و کارگردانی"سیروس رنجبر" در تهران (کن سولقان) به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، اواخر هفته گذشته فیلم‌برداری آخرین سکانس فیلم با حضور "وحید رهبانی" و "کتایون کارایی" در جلوی دوربین و در جاده امامزاده داوود به پایان رسید.

گفتنی است مرحله اول فیلم‌بردار "مادر پائیزی" که از اواخر بهمن ماه سال گذشته در منطقه فریدون کنار (شمال کشور) آغاز شد بود، پیش از عید نوروز به پایان رسید و مرحله دوم آن نیز پس از تعطیلات عید نوروز در منطقه کن سولقان آغاز شد.

هم اکنون تدوین فیلم از سوی فریدون جامه بزرگ آغاز شده است.

در این فیلم "هانیه توسلی"، "علیرضا جلالی‌تبار"، "ارشیا طالبی"، "کتایون کارایی"، "وحید رهبانی"، "بهناز جعفری"، گرویا ثمودیگ، "آرش تاج"، "مختار سائقی" و "فرهاد بشارتی" نقش آفرینی می‌کنند.

داستان "مادر پاییزی" درباره نوجوانی مبتلا به بیماری اوتیسم است که پس از اطلاع یافتن از زنده بودن مادرش، از شمال عازم تهران می‌شود و...

اسامی عوامل فیلم عبارتند از: نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: سیروس رنجبر- مجری طرح: فرزاد قربانی- مشاور کارگردان: دکتر حمیدرضا پوراعتماد، هاله افقی- مدیر تولید: ناصر مقدس- مدیر فیلمبرداری: شهریار اسدی- دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: داود باقری- طراح صحنه و لباس: فریبرز قربان‌زاده- صدابردار: هادی افشار- طراح گریم: محسن دارسنج- تدوین: فریدون جامه‌بزرگ- مدیر تدارکات: حمیدرضا صفایی- عکاس: محسن سیدی - دستیار اول فیلمبردار: جلال عالی‌فکر - دستیار صدابردار: هادی بهشتی‌زاده - منشی صحنه‌: نفیسه ذاکری- تصویربردار پشت صحنه: محمدرضا خاوری- دستیار دوم کارگردان: مصطفی تقی‌زاده - دستیار صحنه: صادق اسفندیاری، سینا سعادت - دستیار لباس: شکوه بابایی - دستیاران فیلمبردار: امیرحسین ارضی، هومن خلیلی، محمد آقاحسینی - سینه‌موبیل: احمد سعیدی‌بخش- مجری گریم: ریحانه عادل‌نژاد، امیر صفادل - دستیاران تدارکات: فرزاد برنایی، علی ایمانی، بهروز چلوئیان - سرمایه‌گذار: شرکت سرمایه‌گذاری ایران‌گردی و جهان‌گردی، غلامرضا دهقان، محمدرضا خاوری و سیروس رنجبر.




نوع مطلب : خبر ها، 
برچسب ها :

یکشنبه 28 فروردین 1390 :: نویسنده : علی

( کل صفحات : 34 )    ...   2   3   4   5   6   7   8   ...   



.: Weblog Themes By PICHAK :.
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
دیالوگ های ماندگار
    سارا (نیکی کریمی): من صلاحیت تربیت بچه رو ندارم؟ راست می گی من وظیفه واجب تری دارم ... اول باید خودم رو تربیت کنم ... آره برای همینه که دارم تو رو ترک می کنم .حسام [ سارا - داریوش مهرجویی ]
آمار فروش
موسیقی
آپارات
افراد آنلاین

    افراد حاضر در این وب

 
   
فال حافظقالب وبلاگقالب وبلاگگالری عکسفاگالری عکس آلامتو
>