تبلیغات

فال

قالب وبلاگ

قالب وبلاگ

اس ام اس عاشقانه

سینمای ایرانی - مطالب فروردین 1390
 
سینمای ایرانی
همه با هم به سوی سینمایی برتر
صفحه نخست           تماس با مدیر         پست الکترونیک               RSS                    ATOM
مطالب پیشنهادی
سرمقاله


این وبلاگ به روز ترین و بزرگترین وبلاگ سینمایی است . ما سعی داریم همه روزه با گذاشتن مطالب جالب و جدید در رابطه با سینما , تلویزیون , تئاتر و ... رضایت شما را جلب کنیم . برای تبادل لینک با ما باید وب هایی که دارای آمار حداقل 500 بازدید روزانه هستند ما را با عنوان ( سینمای ایرانی .:: پاتوقی برای سینما دوستان ::. ) لینک کنند و به ما خبر بدند تا در کمتراز 24 ساعت آنها را لینک کنیم . در ضمن شما می توانید لینک مطالب جدید وبلاگ یا سایتتون رو از طریق ارسال لینک مفید ارسال کنید . این قسمت محدودیت آماری نداره و نیاز نیست ما رو لینک کنید . نکته آخر : لطفا به علت اهمیت آمار نظرسنجی برای ما در نظر سنجی شرکت کنید . نظر هم فراموش نشه . ///

آدرس های سینمای ایرانی : www.ircinama.mihanblog.com
................................. : www.ircinema.tk

مسعود ( مدیر وبلاگ سینمای ایرانی )

مدیر وبلاگ : مسعود
مطالب اخیر
نظرسنجی
به نظر شما بهترین بازیگر زن کدام یک از گزینه های زیر است ؟













کافه سینما-شیدا عارف: هر کس جلوی دوربین رفت بازیگر نیست...    در بسیاری از شهرهای کشور یک سالن سینما هم وجود ندارد و طبیعی است که سینمای نازل رشد می‌کند. محصول فرهنگی نیاز به محلی برای عرضه شدن دارد و وقتی در سینماهای اندک شهرستان‌ها که از نظر فنی مشکلات بسیاری دارد و تنها کلوز آپ بازیگر دیده می‌شود. پس طبیعی است که بازیگر به شمایل تبدیل می‌شود و مخاطب برای دیدن او به سینما می‌رود و بازیگر هم دستمزد بیشتری طلب می‌کند.

کافه سینما-شیدا عارف: «علی معلم» جمعه شب گذشته و در ادامهٔ نشست بررسی افزایش دستمزدهای بازیگران سینمای ایران در برنامهٔ «هفت» حضور یافته و با بیان اینکه فروش بالای فیلم متکی به تمام اجزای آن است گفت: انتخاب طرح داستانی نو که در شرایط تاریخی خود ویژه و جذاب باشد را می‌توان مهم‌ترین عامل فروش بالای فیلم‌ها دانست. به عنوان مثال «قیصر» با «بهروز وثوقی» قیصر نشده است بلکه مجموعهٔ فیلم باعث موفقیت فیلم شده است. باید مناسبات سینما و تولید فیلم‌های ساختار شکن و نوآورانه را جدی گرفت. فیلم‌هایی مثل «عروس»، «قرمز» و «شوکران» از جمله این فیلم‌ها هستند که با سنجش شرایط روز جامعه ساخته شده‌اند.

معلم در ادامه به فیلم «اخراجی ها۳» اشاره کرد و افزود: فیلمی مثل اخراجی‌ها با نگرشی نو و ساختار شکانانه و انتخاب قهرمان‌هایی از طبقات محروم توانسته است به فروش بالایی دست پیدا کند. این گونه از فیلم‌ها سعی نکرده‌اند که به نشانه‌های قدیمی تکیه کنند و البته نقش بازیگران را نمی‌توان نادیده گرفت هرچند انتخاب درست بازیگران در سینمای ایران نادیده گرفته شده است. در حالی که در هالیوود انتخاب بازیگران از اولین مراحلی است که جدای از نقش کارگردان و تهیه کننده در تولید فیلم‌های سینمایی لحاظ می‌شود.

«علی معلم» به انتخاب درست بازیگران تاکید کرد و گفت: در بسیاری از مواقع وقتی کارگردان و نویسنده کارشان را درست انجام می‌دهند، عدم توجه به شیمی دو بازیگر به فیلم آسیب می‌رساند. همهٔ این مشکلات از جایی ناشی می‌شود که نگاه ما به سینما غیر علمی است در حالی که باید به آن به شکل یک اقتصاد فرهنگی و صنعت نگاه کنیم و نه اینکه تحت تاثیر عده‌ای که پیرو عوام هستند قرار بگیریم. منظورم از عوام ، عام نیست. معنی این دو کلمه با هم دیگر متفاوت است.

/عدم آموزش نیروهای جوان/

«علی معلم» در خصوص خروجی موسسات و آموزش بازیگری و تویدات سینمایی بیان داشت: ما نتوانسته‌ایم بین میزان ورود بازیگران با هویت و حجم تولیدات سینماییمان تناسب ایجاد کنیم و حجم تولید فیلم‌های ویدئویی و سریال‌ها هم به این عدم تناسب دامن زده است. باید این مسئله را در نظر گرفت که استفاده از بازیگران حرفه‌ای میزان صرف زمان را کاهش می‌دهد چرا که این بازیگران به اعتبار فیلم‌ها کمک می‌کنند و هزینهٔ نگاتیو در تولید را کاهش می‌دهند. وی با اشاره به آسیب‌های استفاده از بازیگران تازه کار گفت: نمی‌توان هر کسی که جلوی دوربین رفته است را بازیگر نامید. بازیگران جوان و تازه کار بعد از بازی در چند سریال و گسترش عکس‌ها و اخبارشان در مطبوعات مورد توجه مردم و رسانه‌ها قرار می‌گیرند و حتی مطبوعات هم می‌تواند این دستمزد‌ها را افزایش دهد. وی با توجه به عدم مدیریت فکری در سینما گفت: مردم، رسانه‌ها و خود اعضای سینما به این اتفاقات دامن می‌زنند. جوانان تازه وارد عرصهٔ بازیگری باید زیر نظر یک مغز مرکزی مورد مراقبت قرار بگیرند و از راهنمایی اساتید استفاده کند. نباید این طور باشد که سخیف‌ترین سوژه‌ها را تنها با دو بازیگر تازه کار معرفی شود و با تکیه به پوس‌تر و پلاکادر و تاکید صرف روی حضور این بازیگر‌ها شرایطی ایجاد کرد که دچار توهم شود و از این توجه‌ها به خود غره شود و دستمزد را افزایش دهد و در ‌‌نهایت بالا رفتن دستمزد سینما را سخیف می‌کند و بازتاب منفی این اتفاق به خود بازیگر بر می‌گردد. این بازیگران باید بدانند که مسئولیت فرهنگی دارند و وقتی وارد این حرفه می‌شوند میزان دستمزد خود را با نویسنده‌ای که چهل سال قلم می‌زند و دستمزدی به مراتب کمتر از بعضی از هنرمندان تازه کار دریافت می‌کند، مقایسه کند. وی با اشاره به وضعیت نه چندان مناسب بازیگران پیشکسوت گفت: ادامهٔ این روند باعث می‌شود که بازیگران پیشکوست به علت عدم امنیت شغلی از معاونت سینمایی و سایرنهاد‌ها درخواست کمک مالی داشته باشند. در این حوزه بازیگر خوب به سادگی متولد نمی‌شود.

/نقش مشکل اکران فیلم‌ها در افزایش دستمزد بازیگران/

«علی معلم» در انتهای این نشست به افزایش مشکلات سینما در شش سال اخیر به ویژه کمبود سالن اشاره کرد و گفت: در بسیاری از شهرهای کشور یک سالن سینما هم وجود ندارد و طبیعی است که سینمای نازل رشد می‌کند. محصول فرهنگی نیاز به محلی برای عرضه شدن دارد و وقتی در سینماهای اندک شهرستان‌ها که از نظر فنی مشکلات بسیاری دارد و تنها کلوز آپ بازیگر دیده می‌شود. پس طبیعی است که بازیگر به شمایل تبدیل می‌شود و مخاطب برای دیدن او به سینما می‌رود و بازیگر هم دستمزد بیشتری طلب می‌کند.

 





نوع مطلب : خبر ها، 
برچسب ها :

شنبه 27 فروردین 1390 :: نویسنده : علی

کافه سینما-امیر قادری:‌ این ماه هم گذشت. ماه پرماجرای سینمای ایران. وقتی اخراجی‌ها3 و جدایی نادر از سیمین اكران شدند و گروه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی و حتی سیاسی را درگیر اكران خودشان كردند. دو فیلمی كه تفاوت‌های فراوانی با هم داشتند اما در یك جامعه و اقتصاد سالم رو به رشد، تولید و اكران‌شان نباید موجب چنین حواشی و اتفاق‌هایی می‌شد. در هر كدام از دو فیلم، چیزهایی را می‌پسندم و چیزهایی را هم نه. مجال گفتن‌شان هم اینجا نیست. در نقدهایم نوشته‌ام و خواهم نوشت. مشكل اما این جاست كه نگاه محدود و قطبی‌گرای ما؛ چطور چنین پدیده‌‌هایی (لااقل به لحاظ اقتصادی، پر بركتی) را تبدیل به جدال زجر‌آور ذهن‌ها و گروه‌ها و آدم‌ها كرد. نگاهی كه كوشید این فیلم‌ها را تبدیل به نماینده‌هایی برای جریان‌های سیاسی خاصی بكند و به این دوگانگی بین مردم دامن بزند. نگاهی كه بین آن چه فرهنگ والا و فرهنگ پست می‌داند، مرز می‌كشد. بین اثر هنری نخبه و محصول بازاری عامه‌پسند. و برای هر كدام از اینها نه قانون، كه مصداق، و «گروه» و «طبقه» و مشتری‌های خاص خودش را معرفی می‌كند. نگاهی كه ذهن جوان‌های این مملكت را، نه فقط به لحاظ سیاسی (كه حوزه من نیست و تخصصی درباره‌اش ندارم)، كه به لحاظ فرهنگی تكه تكه می‌كند.

سررشته این جریان هنری-فرهنگی را –در حوزه تخصصی خودم، یعنی نقد فیلم- از سال‌ها پیش دنبال كرده‌ام. نوعی نگاه كه می‌كوشد نه فقط میان مخاطبان آثار هنری، كه میان آفرینندگان‌شان هم مرز بكشد. به اعتقاد این گروه، بعضی فیلم‌ها جدی‌اند و بعضی مفرح. بعضی مشكل‌پسندانه‌اند و باقی عوام‌پسند. و نخبه‌هایی كه وجود دارند تا فیلم‌های مهم‌تری بسازند كه به درد تماشاگران مهم‌تری می‌خورند. جالب این جاست كه همه در دام این تقسیم‌بندی می‌افتند. حتی متهمان. آن‌ها هم ضعف خودشان را می‌پذیرند اما حداكثر اعتقاد دارند (و این طور از خود دفاع می‌كنند) كه ملت فیلم‌های سطح پایین‌تر هم می‌خواهد.

 

گفتم كه در یك اجتماع مترقی رو به رشد، چنین تقسیم‌بندی‌هایی مفت نمی‌ارزند. بسیاری از شاهكارهای تاریخ سینما كه حالا عاشقانه دوست‌شان داریم، سال‌‌ها پیش به عنوان محصولاتی در جریان اصلی فیلمسازی و برای عموم تماشاگران تولید شده‌اند و حالا جایگاه خاص و والایی یافته‌اند. فقط در ذهن‌های عقب مانده و متحجر (به تابلو و پرچم‌شان كاری ندارم) در دنیای امروز هنوز چنین تقسیم‌بندی‌های فرهنگی وجود دارد. محصولات فرهنگی می‌توانند ارزش‌گذاری شوند، می‌توانند خوب یا بد باشند. این درست. آدم‌ها می‌توانند جدایی نادر از سیمین را دوست داشته باشند یا اخراجی‌ها3 را. اما وقتی پای مرزهای دیگر به میان می‌آید، همه چیز به هم می‌ریزد. آن هم در دنیایی كه هیچ مرزی نمی‌پذیرد. دنیایی كه در آن یك انسان با یك دوربین ویدئویی، یك صفحه اینترنتی یا یك پیج در یك شبكه اجتماعی، می‌تواند تمامش را فتح كند. بی‌دغدغه اینكه به كدام كشور، كدام خانواده، كدام نگاه و كدام جریان تعلق دارد.

 

این تازه به لحاظ نگاه و بینش هنری است. بعد وقتی پای منافع نازل سیاسی و اجتماعی هم به میدان باز می‌شود، آن وقت همان اتفاقی می‌افتد كه در یك ماه پیش افتاد. پدیده‌های اقتصادی و هنری و فكری در چنین جریانی قربانی می‌شوند، مردم راه خودشان را می‌روند و گروه‌هایی كه خود را مرجع می‌پندارند (چون هنوز دارند در دنیای قدیم سیر می‌كنند) راه خودشان را و این وسط ذهن‌های معصومی قربانی می‌شوند كه مجبورند در چارچوب‌های بسته فكری متعصب و متحجر و عقب مانده، فكر كنند. كه «تحریم» را باور كنند و گروه بندی و خط‌كشی و مرزبندی را و باقی عمر محدودشان را در اجتماعی چنین تكه تكه بگذرانند و ندیدن و نشناختن و تفكر محدود را یاد بگیرند.





نوع مطلب : یادداشت ها، 
برچسب ها :

شنبه 27 فروردین 1390 :: نویسنده : علی

نشست خبری انجمن سینمای جوان صبح امروز با حضور مدیرعامل انجمن هاشم میرزا خانی و جمعی از اهالی رسانه برگزار شد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت: تولیدکنندگان آثار ارسالی باید از ارزش ها تمام قد دفاع کنند نه اینکه بخواهند از کشورشان بدگویی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران میرزا خانی با اشاره به فعالیت هایی که در سال 89 انجام گرفته بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت ساماندهی اموال عمومی و تجمع اطلاعات تمامی استان ها بود.

وی افزود: با توجه به آیین نامه ای که در این زمینه تدوین شد تمامی استان ها با هماهنگی از یک برنامه مودون بهره مند خواهند شد که این مساله انسجام میان حوزه های مختلف در دفاتر را به همراه خواهد داشت.

وی همچنین از راه‌اندازی پورتال انجمن و آغاز به کار در حوزه‌های تولید، آموزش، نمایش خبر داد و اضافه کرد: در بحث عضو‌گیری، شماره عضویتی به تمام اعضای انجمن داده شد. دفاتر انجمن هم در پورتال اصلی انجمن صاحب سایت شدند و از این به بعد تمام این دفاتر می‌توانند اخبارشان را روی سایت قرار دهند.

وی از درجه‌بندی دفاتر انجمن به سه درجه الف، ب و ج خبر داد و گفت: با توجه به میزان جوایز، آثار و فیلمسازان این درجه ‌بندی انجام خواهد شد.

هاشم میرزاخانی در رابطه با سینماهای وابسته به این حوزه در سراسر کشور گفت: 5 سینما در کشور متعلق به این حوزه است که سال گذشته با همکاری مؤسسه سینما شهر، سینما بهمن بازسازی شد .این سینما 3سالن دارد که هم اکنون در یک سالن فیلم اکران می‌شود و تا 3- 4 ماه آینده سالن‌های دیگر آماده فعالیت خواهند شد.

وی اضافه کرد:متاسفانه تا به حال متوسط سطح تحصیلات انجمن سینمای جوان زیر دیپلم بوده است و نیروهای تحصیل‌کرده سینما در انجمن آن طور که باید به کار گرفته نشدند اما با برنامه‌ریزی خوبی که انجام شد نیروهای متخصص جوان وارد کار شدند همچنین فعالیت اتوماسیون اداری ، یکی دیگر از کارهای انجام شده ما بود.

وی گفت: ما اولین متولی عکس کشور بودیم. متأسفانه به دلیل عدم دقت همکاران گذشته، این حوزه مغفول ماند و برای عکس متولی وجود نداشت. در حال حاضر بحث عکس را جدی کرده‌ایم و در آینده جشنواره‌ای با موضوع عکس برگزار می‌کنیم. در ادامه این جلسه از پوستر نمایش فیلم‌های کوتاه نیز رو نمایی شد.



وی هم چنین افزود: در ابتدای حضورم در انجمن دررابطه با آموزش صحبت‌هایی کرده بودم که به جد آنها را پیگیری می کنم. شرح درس‌ها هم بازنگری شد و در حال حاضر سینماگران جوان می‌توانند در 4 ترم درس‌های سینمایی را بخوانند. هنرجویان دفاتر درجه اول 580 هزار تومان، دفاتر درجه دوم 475 هزار تومان و دفاتر درجه 3، 385 هزار تومان می‌بایست برای حضور در این کلاس‌ها هزینه پرداخت کنند.

میرزاخانی ادامه داد: ترم یک ما از 20 فروردین‌ماه شروع شده است و قصد داریم برای تاریخ 18 شهریورماه آزمون ورودی را دوباره برگزار کنیم همچنین نیمه دوم اسفندماه هم آزمون دیگری برگزار خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: با سازمان فنی و حرفه‌ای هم مذاکراتی انجام شده تا مدارک انجمن از اعتبار بیشتری برخوردار شوند.

مدیرعامل انجمن اضافه کرد: سال گذشته بیش از هزار فیلم توسط دفاتر انجمن تولید شد همچنین مطابق قولی که داده بودیم کسانی که در جشنواره‌های منطقه‌ای برگزیده شده بودند برای تولید اثر بعدی از حمایت ما بهره‌مند می‌شوند و از آن‌ها برای ساخت فیلم دعوت شده است.

هاشم میرزاخانی در ادامه گفت: در بخش بین‌الملل سال گذشته شاهد حدود 39 مدیر فستیوال و فیلمساز خارجی بودیم و با 7 فستیوال معتبر ارتباط خوبی برقرار کردیم و در این ارتباط‌ها از حضور داوران ایرانی در جشنواره‌های خارجی و نمایش فیلم‌ها در جشنواره‌های مختلف صحبت شد.

وی در ادامه افزود: سال گذشته برای جشنواره عکس بلژیک فراخوان دادیم و طی آن 30 هزار فرم برای ما ارسال شد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان در ادامه این نشست گفت: امسال با توجه به نام‌گذاری سال جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری، باید آثاری تولید شود که قابل ارائه باشد. کاری که ما در این حوزه می‌توانیم انجام دهیم فرهنگ‌سازی است. ما می‌توانیم در بحث صرفه‌جویی، دقت در اموال عمومی و خصوصی و ... کارهایی تولید کنیم. در صددیم برای حوزه تولید در زمینه جهاد اقتصادی همکاری جدی با دفاتر داشته باشیم، ضمن اینکه در جشنواره بیست و هشتم فیلم کوتاه بخشی با عنوان چراغ راه گنجانده شده و آثار با موضوع جهاد اقتصادی در این بخش داوری می‌شود. لازم به ذکر است فیلم هایی در جشنواره حضور خواهند داشت که تمام قد از ارزش ها و آرمان های ایرانی اسلامی دفاع کنند نه اینکه مثل بیشتر فیلم های شرکت کننده در جشنواره های خارجی به بدگویی از کشورشان بپردازند و جایزه بگیرند.

وی اظهار داشت: هر کسی که بخواهد در انجمن فیلم تولید کند، با یک وجه ناچیزی از طرف ما برای تولید پروژه‌ها بیمه می‌شود همچنین در نظر داریم بحث بیمه را برای خانواده انجمن سینمای جوان جدی کنیم. سال گذشته سانحه ای برای یکی از تولید کنندگان جوان پیش امد که متاسفانه به دلیل بیمه نبودن وی تسهیلاتی صورت نگرفت.

وی در پایان گفت: قرار است جشنواره ملی عکس ایران با موضوع طبیعت از 28 آبان تا 5 آذرماه برگزار شود .





نوع مطلب : خبر ها، 
برچسب ها :

شنبه 27 فروردین 1390 :: نویسنده : علی
ر

فیلم «سه درجه تب» نیز با هدف گیشه به میدان آمده است منتهی نه در حد و اندازه ای که به کمدی های سخیف نزدیک شود...

فیلم «سه درجه تب» نیز با هدف گیشه به میدان آمده است منتهی نه در حد و اندازه ای که به کمدی های سخیف نزدیک شود.از ابتدای فیلم که با شرط عمل زیبایی بینی و انتخاب او برای یک خانواده ثروتند آغاز می شود و تا انتها که همه چیز به خوبی و خوشی به سرانجام می رسد،فصلی طولانی قرار می گیرد که روایت پراکنده ای را در خود پنهان کرده است؛پراکندگی این روایت ومدت زمان طولانی طی شده در آن مهمانخانه جز بی حوصلگی مخاطب نکته دیگری را در بر ندارد. انگار صاحب مهمانسرا هیچ تاثیری بر افراد حاضر در آنجا ندارد و حتی به عنوان مسئول قدرت بیرون راندن آنان را ندارد.مثلا حضور آن مرد مسن و داستان عاشقانه اش چه کمکی به داستان دارد و با وجه کمیک ماجرا چه نسبتی می تواند داشته باشد و یا حضور نامزد قبلی سهیل شگفتی چندانی به وجود نمی آورد که بیننده را حداقل به خنده وادار نماید؛همین نکات است که ذهن را به پراکندگی موجود معطوف می نماید و این که آیا کارگردان بالاخره قصد روایت داستانی را داشته یانه. کارگردان در واقع تلاش داشته تا با ایجاد موقعیت های متعدد و با هر ترفندی که شده – که بازی بازیگران و نمایش چهره شان شامل آن خواهد شد - بیننده را به خود جذب نماید؛این ایراد را می توان به روایت از هم گسیخته فیلم نسبت داد که بیش از همه بر شکل گیری موقعیت استوار است تا روند مناسبی از آغاز و پایان را نمایان کند. فیلم شکل و شمایلی فانتزی به خود گرفته است و تصاویر و چهره ها بیشتر از موارد دیگر در صدد هستند تا بیننده را در کنار ماجرای فیلم نگاه دارند.اگر قرار بر این است که داستان حداقل وجه گیشه را پر کند،باید نگاه جدیدی به ماجرای رخ داده داشته باشیم تا از منظری برای بیننده جذاب جلوه نماید؛دختری برای از دواج با یک پسر ثروتمند بینی خود را به دست عمل جراحی می سپارد به این دلیل که خواسته مادر پسر این بوده است. زمانی که همه چیز بر وفق مراد است و دختر انتخاب می شود شناسنامه دختر توسط خودش از میان می رود و حالا نام عبدالکریم سوزنی در شناسنامه جدید حک می شود که حامل ماجراهای بعدی است اما این ماجراهای بعدی فقط با حضور علی صادقی و فصل طولانی جاده و حضور در یک عروسی در بین راه ادامه می یابد که در امتداد روند اصلی داستان نیست. باید بدانیم که هدف داستان نشان دادن وجوه کمدی و سرگرمی است یا به تصویر کشیدن معضلات اجتماعی برای قبول ازدواج که جراحی زیبایی بینی نیز از آن است. فیلم تکلیف خود را با خود و تماشاگر نمی داند؛موضوعی که می توانست با یک نگاه دقیق و حتی در قالب کمدی با جزییات مناسب تری تصویر شود،به شکل آشفته ای تبدیل شده است که شاید حتی جوابگوی مخاطب عام نیز نباشد. حتی اگر اثری برای سرگرمی و به صرف نمایش برای مخاطبان اکران شود باید نکته قابل قبولی را در آن بیابیم. چینش تصاویر در در کنار یکدیگر به منظر رساندن پیام یا مفهومی نیست بلکه هدف نهایی دیدن بازیگران است؛انگار کارگردان و گروهش باید با سرعت هر چه بیشتر و طی مدت زمان تعیین شده ای فیلمبرداری را به پایان می رساندند و کیفیت معنایی فیلم نیز نزد آن ها چندان اهمیتی نداشته است. موضوع فیلم به نوعی تکراری است و نمی تواند برای مخاطب امروز جذابیت فوق العاده ای داشته باشد مگر آن که نگاهی نو بدون تاکید به گیشه در آن مستتر بوده باشد. با این وصف شاید نویسنده یا کارگردان از ایرادهای بی دلیل منتقدین بر چنین فیلم هایی بگویند و نکات نوشته شده توسط آنان را اشکال گرفتن بی سبب می دانند چرا که از نظر برخی از فیلمسازان عزیز،فیلم دیدن در هر شرایطی جزء لازم زندگی است حتی اگر آن فیلم فاقد معنا و مفهوم خاصی باشد؛از این رو تمام نقدهای نوشته شده را نوعی روشنفکری می پندارند. با این همه هر فیلمی باید دارای روایتی منسجم باشد به ویژه فیلم های کمدی که چندی است در نظر عموم شکلی ساده و معمولی یافته اند. به هر حال فیلم از حضور بازیگرانی بهره برده است که سابقه ایفای نقش در حوزه طنز و کمدی دارند و البته در این فیلم باز هم به تکرار رسیده اند مثل علی صادقی که رفتارهایش شبیه گذشته است و حتی رضا عطاران که تصور می شد مسیر رو به رشدی را در ادامه کار بازیگری اش طی نماید. الهام حمیدی در نقش الهام سعی داشته تا از نقش های قبلی اش فاصله بگیرد و به وجوه دیگری از توانایی هایش برسد ولی باز هم بازی اش آنچنان طبیعی نیست تحت تاثیر فضایی که موقعیتی است تا روایتی. لااقل بازیگران می توانستند نمایش تازه ای از بازی ها در این فیلم داشته باشند تا اتفاقات تا این اندازه پراکنده و بی دلیل ارائه نشوند. به نظر می رسد تا زمانی که فیلمسازان به هر قیمتی به گیشه و درآمد حاصل ازآن بیاندیشند،وضعیت به همین منوال خواهد بود تا جایی که زمانی مخاطب نیز از تماشای چنین فیلم هایی دلزده خواهد شد و حتی برای سرگرمی هم که شده پا به سالن سینما نمی گذارد





نوع مطلب :
برچسب ها :

شنبه 27 فروردین 1390 :: نویسنده : علی

فیلم سینمایی "ارتباط خانوادگی"ساخته نادر مقدس پروانه نمایش گرفت.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران به نقل از سایت سیما فیلم، نادر مقدس،کارگردان این فیلم سینمایی با بیان این مطلب گفت: ما دیروز(سه شنبه)صبح مدارک را تحویل شورای صدور پروانه دادیم و خوشبختانه بلافاصله با ما تماس گرفتند که پروانه نمایش فیلم صادر شده است.

او ادامه داد:ما آماده اکران هستیم و به دنبال یک پخش کننده خوبیم.البته هنوز با کسی وارد مذاکره نشدیم،اما همه تلاشمان را می کنیم که بهترین اکران را برای این کار بگیریم.

مقدس با اشاره به اینکه فیلم بدون هیچ مشکلی پروانه نمایش گرفته،افزود:البته ما در جشنواره فیلم فجر در بخش مسابقه فیلم را نمایش دادیم و امیدواریم تا اوایل تابستان بتوانیم برای آن اکران عمومی داشته باشیم.

گفتنی است،"ارتباط خانوادگی"مضمونی اجتماعی دارد و داستان زوج سالخورده‌ای را به تصویر می‌کشد که برای دیدن فرزندانشان به تهران آمده اند و با بحران های زندگی آنان روبه رو می‌شوند.

علی نصیریان،کتایون امیر ابراهیمی،بهروز بقایی،شیرین بینا،آزاده شمس، ژوبین مقدس،آزیتا ترکاشوند،سولماز حصاری، مریم آردیش،بهناز سلیمانی و طوفان مهردادیان از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

این فیلم سینمایی درگروه اجتماعی مرکز سیمافیلم تولید شده که افسانه منادی فیلمنامه اش را با نگاهی به "داستان توکیو" اثر"یاسوجیرو اوزو"نوشته است.




نوع مطلب : خبر ها، 
برچسب ها :

شنبه 27 فروردین 1390 :: نویسنده : علی
فقیر، بی غیرت، راه پله، مرد، کارمند، خارج، معتقد، معلم، جدایی، ماشین... این واژه ها را چند بار در روز میشنوید؛ آیا اینها به هم ارتباط دارند؟؟؟

تذکر:سعی کردم به هیچ وجه، نوشته ام طوری نباشد که کسی که فیلم رو ندیده بعد از خواندن این متن، فیلم برایش لوث شود و دیگر برایش جذابیت نداشته باشد...حتی الامکان بررسی مستقیم فیلم صورت نگرفته!!!این جملات ناخود اگاه بعد پایان فیلم به ذهنم می آمد!!!

نمی دانم از کجا شروع کنم؟؟!!شاید بهترین موقع را برای رفتن به سینما و تماشای فیلم اصغر فرهادی انتخاب کرده باشم،شاید هم نه!!!از صبح خواندن ریاضی و بکارگیری کامل عقل و منطق در کتابخانه شاید دیگر مجالی نگذاشت تا با عقل و قدرت استدلالم به تماشای فیلم بنشینم. شاید هم به این دلیل این یک نقد احساساتی باشد بدون رعایت اصول حرفه ای سینما! به نظرم میرسد اینجا در این نقد احساسم بر عقلم غلبه کرده،شاید هم نه!!!

از ابتدایش، انتهای آن، از کجای فیلم بگویم؟ از نقطه اوج فیلم، مگر فیلم نقطه اوج مشخصی دارد که بشود از آن گفت. از حس بعدِ پایان فیلم خودم بگویم شاید بهتر باشد، نه؟؟ حسی درهم و برهم ولی مشخص داشتم. نه مثل اینکه اشتباه میکنم، سخت میشود از موضع خود نسبت به فیلم اگاه شد. از نکات برجسته فیلم بگویم؟ باشد: گویی مشکلات روزمره پایانی ندارد، مسائل از آنچه فکرش را می کنید گاه پیچیده ترند،مقصر کیست؟؟؟

نداشتن موسیقی؛ اه احتمالا گوشم کر هست که موسیقی ها و نواهای گویا و واضح فیلم را نمی شنوم؛ صدای مکرر بوق ماشین، شیر آب، صدای بسته شدن محکم در و... مگر می شود از این واضحتر بود.

انگار الی دوباره آمده است تا از زاویه ای دیگر به زندگی عده ای نگاه کنیم...دروغها یکی یکی رو میشوند ولی آیا وضعیت بهبود می یابد؟؟ پاسخ سخت است آره یا نه!!! پیچیده تر از ماجرای الی هم مگر پیدا می شود؟؟ جواب مثبت است. جدایی نادر از سیمین...راضیه و همسرش این وسط چه میگویند. بلی انها هم حرفی برای گفتن دارند.

فقیر، بی غیرت، راه پله، مرد، کارمند، خارج، معتقد، معلم، جدایی، ماشین...این واژه ها را چند بار در روز میشنوید؛ آیا اینها به هم ارتباط دارند؟؟؟ نمی دانم شاید به هم ارتباط دارند. نمیدانم چیست؟؟ حتما به هم ارتباط دارند.

فیلم به پایان میرسد، نگاهم به عقب می افتد، راستی ساعت چند است؟؟ «یه لحظه وایستا»، چرا عده ای که نیم خیز شده بودند تا بلند شوند بعضی هایشان دوباره نشستند، اهان فهمیدم. گویی فیلم هنوز در حرکت است...هنوز هم می شود حرکت، جنب و جوش و پویایی را در پرده سینما دید.

از سینما بیرون می زنم. باران نسبتا شدیدی شروع به باریدن می کند... تقریبا 5 الی 10 دقیقه می گذرد هوا تقریبا آفتابی می شود و کمتر ابری در آسمان دیده می شود، چه برسد به بارش باران!!! مثل اینکه آسمان هم نمی داند در مقابل فیلم چه عکس العملی نشان دهد!!!

Image

منبع: سینمافا





نوع مطلب :
برچسب ها :

شنبه 27 فروردین 1390 :: نویسنده : مسعود

مهلت ارسال آثار به سومین جشنواره مطبوعات سینمایی ایران تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران به نقل از روابط عمومی انجمن،منتقدان و نویسندگان علاقمند به حضور در این جشنواره می توانند آثار خود را تا روز سی و یکم اردیبهشت ماه سال جاری به دبیرخانه انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای کشور ارایه کنند.

با توجه به اهمیت فوق‌العاده نقش نقد و نوشتار در ارتقای سینمای ایران در تمامی سطوح، انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران سومین جشنواره مطبوعات سینمایی را برگزار می‌کند.

این جشنواره با هدف تجلیل و تقدیر از منتقدان و نویسندگان برتر سینمایی، شناخت استعدادهای نو و ارج نهادن به نقد و نوشتار صادق، منصف و شریف که هدفی جز کمک به بهبود شرایط و ارتقای کیفیت سینمای ایران ندارد، برگزار می‌شود.

جشنواره در 6 رشته در بخش اصلی، دو بخش ویژه و 5 رشته در بخش جنبی برگزار می‌شود و آثار منتشره درسال 89 می‌توانند در جشنواره شرکت کنند.

نقد، گفت و گو، گزارش ، سرمقاله و یادداشت، ترجمه و مقاله تحلیلی رشته‌های اصلی هستند که در جشنواره مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

همچنین در بخش ویژه بهترین‌های 30 سال نقد سینمایی و برگزیدگان سینما در فضای مجازی شامل سایت های سینمایی ، گروه سینمایی خبرگزاری ها و وبلاگ های سینمایی معرفی خواهند شد.

بررسی نشریه دانشجویی، داخلی و محلی ، نقد، گزارش، یادداشت و گفت‌وگو در حوزه تلویزیون، عکس ، کاریکاتور و طنز سینمایی نیز از جمله بخش های جنبی جشنواره مطبوعات سینمایی است.

داوری آثار را پیشکسوتان و خبرگان عرصه نقد و نوشتار سینمایی و استادان روزنامه‌نگاری و کارشناسان رسانه برعهده خواهند داشت.




نوع مطلب : خبر ها، 
برچسب ها :

شنبه 27 فروردین 1390 :: نویسنده : علی

( کل صفحات : 34 )    ...   4   5   6   7   8   9   10   ...   



.: Weblog Themes By PICHAK :.
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
دیالوگ های ماندگار
    سارا (نیکی کریمی): من صلاحیت تربیت بچه رو ندارم؟ راست می گی من وظیفه واجب تری دارم ... اول باید خودم رو تربیت کنم ... آره برای همینه که دارم تو رو ترک می کنم .حسام [ سارا - داریوش مهرجویی ]
آمار فروش
موسیقی
آپارات
افراد آنلاین

    افراد حاضر در این وب

 
   
فال حافظقالب وبلاگقالب وبلاگگالری عکسفاگالری عکس آلامتو
>