تبلیغات

فال

قالب وبلاگ

قالب وبلاگ

اس ام اس عاشقانه

سینمای ایرانی - مطالب اردیبهشت 1390
 
سینمای ایرانی
همه با هم به سوی سینمایی برتر
صفحه نخست           تماس با مدیر         پست الکترونیک               RSS                    ATOM
مطالب پیشنهادی
سرمقاله


این وبلاگ به روز ترین و بزرگترین وبلاگ سینمایی است . ما سعی داریم همه روزه با گذاشتن مطالب جالب و جدید در رابطه با سینما , تلویزیون , تئاتر و ... رضایت شما را جلب کنیم . برای تبادل لینک با ما باید وب هایی که دارای آمار حداقل 500 بازدید روزانه هستند ما را با عنوان ( سینمای ایرانی .:: پاتوقی برای سینما دوستان ::. ) لینک کنند و به ما خبر بدند تا در کمتراز 24 ساعت آنها را لینک کنیم . در ضمن شما می توانید لینک مطالب جدید وبلاگ یا سایتتون رو از طریق ارسال لینک مفید ارسال کنید . این قسمت محدودیت آماری نداره و نیاز نیست ما رو لینک کنید . نکته آخر : لطفا به علت اهمیت آمار نظرسنجی برای ما در نظر سنجی شرکت کنید . نظر هم فراموش نشه . ///

آدرس های سینمای ایرانی : www.ircinama.mihanblog.com
................................. : www.ircinema.tk

مسعود ( مدیر وبلاگ سینمای ایرانی )

مدیر وبلاگ : مسعود
مطالب اخیر
نظرسنجی
به نظر شما بهترین بازیگر زن کدام یک از گزینه های زیر است ؟













 

دو فیلم ایرانی در بخش رقابتی جشنواره آلماتی در کشور قزاقستان برنده جایزه شدند.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، در این جشنواره که از تاریخ 20 تا 27 اردیبهشت در شهر آلماتی کشور قزاقستان برگزار شد شب گذشته فیلم خام، پخته، سوخته ساخته شهرام مکری موفق شد جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی آکادمی ملی فیلم قزاقستان را نصیب خود کند. این فیلم پیش از این در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران نیز جایزه بهترین فیلم تجربی بخش بین الملل را کسب کرده بود.

عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از: تصویربردار: مرتضی هدایی، صدابردار: امیرعلی اعلایی، فیلمنامه: شهرام مکری، مشاور فیلمنامه: نسیم احمدپور، دستیارکارگردان: رضا اسدی، صداگذار: حسین مافی، گریم: عباس عباسی و آرزو کیقبادی.

“خام، پخته، سوخته” قصه مردی را در آستانه ۴۰ سالگی روایت می‌کند که به فرصت‌های از دست رفته در گذشته فکر می‌کند. این فیلم به تهیه‌کنندگی محمد صوفی در سال ۱۳۸۹ تولید شده است.

همچنین فیلم (آسکو) ساخته (محمدعلی هاشم زهی) توانست جایزه بهترین فیلم مستند در بخش کوتاه را به دست آورد دراین جشنواره فیلم بلند somersaults without wings از کشور ترکیه جایزه بهترین فیلم بلند جشنواره را کسب کرد.





نوع مطلب : خبر ها، 
برچسب ها :

سه شنبه 27 اردیبهشت 1390 :: نویسنده : علی

 

مجله سی نت:   نیما بهدادی مهر: سینما و تلویزیون با گذشت سی و سه سال از پیروزی انقلاب اسلامی، کمدین های بسیاری را به خود دیده است. اکبرعبدی، علیرضا خمسه، حمید جبلی، مهران مدیری، رضا عطاران، حمید لولایی، سعید آقاخانی، ارژنگ امیر فضلی، نصرالله رادش، محمدرضا شریفی نیا، نادر سلیمانی، محمدرضا هدایتی، جواد رضویان، مهران غفوریان ویوسف تیموری از جمله نام های برجسته این عرصه هستند که با یادآوری هنرشان پی به تاثیرات آنها بر تحول ژانر کمدی در ایران می بریم. در این میان رضا عطاران و مهران مدیری به عنوان بازیگر -کارگردان کمدی تلویزیونی در کانون دید مخاطبان میلیونی تلویزیون قرار داشته اند و انتخاب زبانی بصری برای برقراری ارتباط بهتر با تمامی مخاطبان از هر قشر و نظری، شاخص تفاوت عملکرد آنها با دیگر کارگردانان و بازیگران کمدی است. از اینرو وجه بارز ماندگاری عطاران را باید در بهره گیری وی از سوژه های واقع گرای اجتماعی و نمایش تصویری حقیقی و درست از زندگی طبقات پایین شهری دانست. به همین سبب به مناسبت زادروز این کمدین، در پرونده ای به شاخص های هنری کارنامه وی در سه حوزه کارگردانی، فیلمنامه نویسی و بازیگری اشاره کرده ایم.

بیوگرافی:
متولد 20 اردیبهشت 1347 مشهد
در یکی از شهرهای جنوب خراسان رضوی به نام زد (Zad) به دنیا آمد.
مدرک تحصیلی: دیپلم اقتصاد
تحصیل نیمه کاره در رشته طراحی صنعتی
در سال 1372 با بازی در مجموعه طنز [پرواز 57] همراه با گروه مهران مدیری به تلویزیون آمد و با مجموعه "ساعت خوش" به شهرت رسید.
او خیلی زود به جرگه کارگردانان پیوست.
در اواسط سال 1377 به همراه مجید صالحی و یوسف تیموری در گروه کودک و نوجوان شبکه اول سیما مجموعه "دلبندم" را کارگردانی کرد و در سال 1379 مجموعه :: قطار ابدی :: را تقدیم مردم ایران کرد . بخشی دیگر از کارهای او از سال 74 تا 80 : سیب خنده - ستاره ها - کوچه اقاقیا در سال 1383 پای در عرصه تولید سریال های مناسبتی ماه مبارک رمضان گذاشت و "خانه به دوش" را آماده پخش کرد. بعد از آن در سال 1384 مجموعه "متهم گریخت" را به نویسندگی سعید آقاخانی، کارگردانی کرد. او با بازی در فیلم سینمایی "هوو" (1384) ساخته علیرضا داود نژاد، کاری متفاوت از خود به نمایش گذاشت.
نوروز 86 هم مجموعه "ترش و شیرین" را ساخت.
بازی او در "توفیق اجباری" (محمدحسین لطیفی) مخاطبان بسیار زیادی را در سال 1386 به سینماها کشاند.
رضا عطاران در سال 1387 مجموعه مناسبتی "بزنگاه" را برای ایام ماه رمضان کارگردانی و بازی کرد که با انظهار نظرهای متفاوتی روبرو شد.




نوع مطلب : خبر ها، 
برچسب ها :

سه شنبه 27 اردیبهشت 1390 :: نویسنده : علی
کافه سینما- فیلم کوتاه «نفس» به کارگردانی «امید معلم» در فرهنگسرای ارسباران به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش کافه سینما فیلم کوتاه «نفس» که در بخش مسابقه محلهٔ چهارمین دوره جشنواره فیلم شهر حضور دارد، جمعه (۹۰/۰۲/۳۰) بین ساعت ۱۳ تا ۱۷ به نمایش در خواهد آمد. علاقه مندان می‌توانند فیلم‌های کوتاه این بخش را با حضور عوامل در فرهنگسرای ارسباران به تماشا بنشینند.

عوامل این فیلم عبارتند از: کارگردان: امید معلم/ بازیگران: بهناز ماهیو، شروین عبدالهی/ تهیه کنندگان: سپهر صاحبی، محمدرضا نظری/ خواننده و آهنگساز و صدابردار: مهدی جهانی/ فیلمبردار: صابر احدی/ دستیار اول کارگردان: امین محمودی/ گریم: سارا امیر مختار

ورورد برای عموم آزاد است و علاقمندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی بالا‌تر از پل سید خندان، خیابان جلفا مراجعه و یا با شماره تلفن‌های ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.





نوع مطلب : خبر ها، 
برچسب ها :

سه شنبه 27 اردیبهشت 1390 :: نویسنده : علی

كافه سینما: در ادامه سلسله برنامه‌های « نور، صدا، دوربین، خنده » ( نقد و بررسی فیلم‌های سینمایی طنز ایران و جهان ) فیلم سینمایی آتشكار به نویسندگی و كارگردانی محسن امیر یوسفی به نمایش در می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری در این جلسه كه با حضور محسن امیر یوسفی ـ حمید فرخ نژاد ( بازیگر ) و خانم صوفیا نصرالهی ( منتقد سینمایی ) تشكیل می‌شود؛ علاقه‌مدان پس از نمایش فیلم می‌توانند سئوالات خود را از گروه كارشناسی داشته باشند. فیلم سینمایی «آتشكار» به كارگردانی محسن امیریوسفی و مشاركت مركز گسترش سینمای مستند و تجربی در ساخت، داستان یك كارگر آتشكار است كه بر سر تصمیمی مردانه با روح پدرش درگیر می‌شود و... .

زمان برگزاری: چهارشنبه 28 اردیبهشت ماه 90، ساعت 17 در سالن سوره حوزه هنری

مكان: تقاطع خیابان حافظ و سمیه

ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

شماره تماس و نشانی پایگاه اطلاع‌رسانی برای دریافت اطلاعات بیشتر:

88918300 – 84172326

www.daftaretanz.com

info@daftaretanz.com info@daftaretanz.com





نوع مطلب : نقد ها، 
برچسب ها :

سه شنبه 27 اردیبهشت 1390 :: نویسنده : علی

کافه سینما-احسان دبیروزیری: مستند دیدنی «مکث» ساختهٔ اسلام فتحی با موضوع کلاهبرداری از افراد صاحب نام در این برنامه به سراغ دستمایه‌ای داغ رفته بود که چندی پیش نقل گونه‌ای از مجلات سینمایی بود.

داستان از این قرار بود که جوان بیست ساله‌ای خود را برادرزاده سردار احمدی مقدم (فرمانده نیروی انتظامی کل کشور) معرفی، و اقدام به کلاهبرداری از تعداد کثیری از هنرمندان و ورزشکاران کرده بود. از جمله این هنرمندان می‌شود به نام‌های مهران رجبی، پولاد کیمیایی، حمید ماهی صفت، کیانوش گرامی، صدرالدین حجازی، علی شاکردوست، امیر جعفری، سعید آقاخانی، حامد کمیلی، امیر نوری، امیر غفارمنش و... اشاره کرد که در این مستند با تعدادی از آن‌ها گفت‌و‌گو شده است.

شما می‌توانید این مستند را در کافه سینما ببینید یا دانلود کنید:

 

مدت: 35 دقیقه / حجم: 23 مگابایت / --> دانلود <--

میزان روشنایی دانــلود

Get Microsoft Silverlight





نوع مطلب : دانلود ها، 
برچسب ها :

سه شنبه 27 اردیبهشت 1390 :: نویسنده : علی

 

همزمان با فعالیت چهارمین جشنواره بین المللی فیلم شهر، فیلمسازان فیلم کوتاه و مستند در خانه هنرمندان ایران گرد هم می آیند تا با نمایش آثار خود به بحث و تبادل نظر بپردازند.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، سه شنبه 27 اردیبهشت ماه از ساعت 18 تا 20 نشست انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند ایران برگزار می شود و پس از آن فیلم های 21 آگهی استخدام(فرحناز شریفی)، همه دانا(علا محسنی) و شهر شلوغ(سعید تارازی) از ساعت 20 تا 22 از مجموعه فیلم های «پرسه در شهر» روی پرده سالن بتهوون خانه هنرمندان می روند.

فرحناز شریفی در فیلم خود به معرفی مختصر 21 شغل از میان آگهی های استخدام نیازمندی های صبح روزنامه ها و با کمک افرادی که در آن مشاغل به فعالیت مشغولند، می پردازد. کارگردان معیار خاصی را برای گزینش این شغل ها در نظر نگرفته و تنها مشاغلی که بنا به سلیقه شخصی و حرفه ای اش مناسب به نظر رسیده را انتخاب کرده است اما یک فصل مشترک در میان تمامی این مشاغل به چشم می خورد و آن نیز شکنندگی، موقت بودن،گم نامی، و عدم نیاز به تخصص و مهارت خاص آنها است. در این فیلم ابتدا پس از پخش صحنه ای کوتاه از محیط کاری و فعالیت مورد نظر، فرد شاغل خود و شغلش را در چند سطر کوتاه از جمله نام و نام خانوادگی، سن، میزان درآمد،رضایت از شغل و درآمد، شغلی که در کودکی به آن علاقه داشته اند و... معرفی می کند.

در فیلم همه دانا نیز علا محسنی کارگردان این فیلم روایتی طنزگونه از خصلت برخی ایرانیان را به تصویر می کشد. آنچه به عنوان شرح موضوع این مستند ارائه شده، اینچنین است: «ما ایرانیان در همه موارد اظهار نظر می‌کنیم، اما آیا این خصلت در موضوعات تخصصی مشکل‌ساز نخواهد بود؟»

علا محسنی پیش از این مستند «زندگی»، «کیاسلطان»، «شهر من پیتزا»، «کی می رسد باران؟» و «همه دانا» را جلوی دوربین برده است. وی در زمینه ساخت مستندهای صنعتی و آموزشی فعالیت می‌کند. از جمله مستندهای وی می توان به ساخته های شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان، کارخانه شیشه آذر، کارخانه صنعتی موتوژن، پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله، کارخانه صنعتی یخچال فریزر بوژان و... اشاره کرد.

شهر شلوغ نیز از ساخته های سعید تارازی به حساب می آید. وی سال 1348 در آبادان متولد شد؛ زمانی که یازده ساله بود به دلیل جنگ ایران و عراق همراه با خانواده به اصفهان مهاجرت کردند. سال 1365 وارد انجمن سینمای جوان نجف آباد شد و دوره عکاسی و فیلمسازی را در آنجا گذراند. بعد از گذراندن دوره متوسطه مشغول تحصیل در رشته متالورژی شد و بعد از آن در سال 1370 اولین فیلم خودکه یک انیمیشن بود را ساخت سپس انیمیشن کسی چه می داند را به انجام رساند. با وجود دوری از خوزستان او نخستین مستندش به نام چشم های دیوار- درباره سینماهای تخریب شده آبادان – را تولید کرد. اودر سال 1376 به تهران آمد وساخت فیلم را ادامه داد. این فیلم ها را جعفر صانعی مقدم به سفارش موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تهیه کرده است.

نمایش فیلم های فصل دوم مستند و کوتاه چهارمین جشنواره بین المللی فیلم شهر تا جمعه 30 اردیبهشت ماه در خانه هنرمندان ادامه دارد.





نوع مطلب : خبر ها، 
برچسب ها :

دوشنبه 26 اردیبهشت 1390 :: نویسنده : علی

 

محسن استاد علی کارگردان فیلم "عادت می‌کنیم" گفت: این فیلم گونه ای از ساخته های مشاهده‌گراست که با مخاطب رابطه ای‌ بی واسطه‌ دارد و همین موضوع باعث استقبال مخاطبان شده است.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران وی در این فیلم به موضوع بررسی زندگی چند دختر نوجوان در شهر تهران و مشکلات آنها می‌پردازد. گرچه این ساخته پیش از این نیز در خانه سینما روی پرده رفته بود مخاطبان بسیاری آمدند تا این فیلم را تماشا کنند؛ فیلمی که نوعی خاصی از معضلات اجتماعی را به تصویر می‌کشد تا شاید برای چند لحظه‌ام که شده ما را به فکر دخترانی بیاندازد که بدون شک قربانیان خشونت خانواده‌ها شده‌اند.

محسن استادعلی خود از دلایل خود برای ساخت این فیلم گفت: تاکنون فیلم‌های زیادی درباره دختران فراری جلوی دوربین رفته است که به نظرم گزارش ساده‌ای بود از زندگی این دختران؛ شاید نخستین انگیزه برای ساخت این اثر آن بود که دوست داشتم نگاه جدیدی داشته باشم به این معضل اجتماعی کشورمان. دلیل دوم نیز این بوده که علاقه داشتم با این دختران همکاری کنم تا ببینم چگونه جلوی دوربین ظاهر می‌شوند و به ایفای نقش می‌پردازند.

این کارگردان درباره استقبال از این فیلم در خانه هنرمندان نیز گفت: از عادت می‌کنیم استقبال خیلی خوبی شد، از گفته برگزارکنندگان نیز متوجه شدم که در شب‌هایی که فیلم‌های کوتاه و مستند و پویانمایی به نمایش درمی‌آید، سه‌شنبه شب مورد استقبال قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: خودم هم باورم نمی‌شد که سالن نمایش پر شود و عده‌ای دیگر در بیرون از آن فضا و با تلویزیون آن هم روی پله‌ها فیلم را تماشا کنند. بسیاری از مخاطبان فیلم را دوست داشتند و از آن راضی بودند.

به گفته این کارگردان عادت می کنیم در حالی روی پرده سالن بتهوون خانه هنرمندان رفته است که پیش از این نیز 16 بار این فیلم در فستیوال‌ها نمایش داده شده است.

وی با بیان اینکه دوست دارد تا هرچه بیشتر این فیلم دیده شود درباره چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر افزود: ذات هر جشنواره‌یی خوب است، البته این نکته ضروری به نظر می‌رسد که این رویدادها باید تداوم داشته باشند. من موقعیت حضور در این رویدادهای سینمایی را دوست دارم. این خیلی اهمیت دارد که بپذیریم جشنواره‌ها باید باشند.

محسن استادعلی با اشاره به تاثیر این فیلم بر روند تغییر نظر مخاطب درباره دختران فراری گفت: بعد از نمایش این فیلم خیلی‌ها به من گفتند که فیلم عادت می‌کنیم نظر ما را درباره این قشر از جامعه تغییر داد. به نظرم این تغییر نظر باید در جامعه ایجاد شود.

وی همچنین درباره تاثیر این فیلم بر مخاطب گفت: این ساخته ذهن مخاطب عام را درگیر می‌کند. فیلم می‌تواند در نمایش خانگی عرضه شود و در دسترس علاقه مندان قرار گیرد.

این کارگردان ادامه داد: تغییر نگاه ما نسبت به آدم‌هایی که خیلی راحت در خیابان از کنارشان عبور می‌کنیم و می‌گذریم بدون شک مهم و ارزشمند است. عادت می‌کنیم با عرضه در نمایش خانگی کشور بدون شک موفقیتی برای سینمای مستند به حساب می‌آید و مخاطبان بسیاری پیدا می‌کند.

استادعلی با اشاره به شب نمایش در خانه هنرمندان تصریح کرد: در طول نمایش فیلم مخاطبان بسیاری بودند که تحت تاثیر حرف‌های فیلم قرار گرفته‌اند به گونه‌ای که برخی گریه می‌کردند و بعضی دیگر به شدت ناراحت شده بودند.

وی در پایان گفت: امیدوارم این فیلم دیده شود. وقتی کارگردانی فیلم می‌سازد علاقه دارد که حاصل دسترنجش خوب ارایه شود. اگر این فیلم وارد فضای عمومی شود به نظرم موفقیت‌های بی‌نظیری را کسب می‌کند.

فصل دوم نمایش فیلم های کوتاه و مستند چهارمین جشنواره بین المللی فیلم شهر از یکشنبه 25 اردیبهشت ماه تا 30 ماه جاری در سالن بتهوون خانه هنرمندان ادامه دارد.





نوع مطلب : نقد ها، 
برچسب ها :

دوشنبه 26 اردیبهشت 1390 :: نویسنده : علی

( کل صفحات : 27 )    ...   3   4   5   6   7   8   9   ...   



.: Weblog Themes By PICHAK :.
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
دیالوگ های ماندگار
    سارا (نیکی کریمی): من صلاحیت تربیت بچه رو ندارم؟ راست می گی من وظیفه واجب تری دارم ... اول باید خودم رو تربیت کنم ... آره برای همینه که دارم تو رو ترک می کنم .حسام [ سارا - داریوش مهرجویی ]
آمار فروش
موسیقی
آپارات
افراد آنلاین

    افراد حاضر در این وب

 
   
فال حافظقالب وبلاگقالب وبلاگگالری عکسفاگالری عکس آلامتو
>