تبلیغات

فال

قالب وبلاگ

قالب وبلاگ

اس ام اس عاشقانه

سینمای ایرانی - مطالب خرداد 1390
 
سینمای ایرانی
همه با هم به سوی سینمایی برتر
صفحه نخست           تماس با مدیر         پست الکترونیک               RSS                    ATOM
مطالب پیشنهادی
سرمقاله


این وبلاگ به روز ترین و بزرگترین وبلاگ سینمایی است . ما سعی داریم همه روزه با گذاشتن مطالب جالب و جدید در رابطه با سینما , تلویزیون , تئاتر و ... رضایت شما را جلب کنیم . برای تبادل لینک با ما باید وب هایی که دارای آمار حداقل 500 بازدید روزانه هستند ما را با عنوان ( سینمای ایرانی .:: پاتوقی برای سینما دوستان ::. ) لینک کنند و به ما خبر بدند تا در کمتراز 24 ساعت آنها را لینک کنیم . در ضمن شما می توانید لینک مطالب جدید وبلاگ یا سایتتون رو از طریق ارسال لینک مفید ارسال کنید . این قسمت محدودیت آماری نداره و نیاز نیست ما رو لینک کنید . نکته آخر : لطفا به علت اهمیت آمار نظرسنجی برای ما در نظر سنجی شرکت کنید . نظر هم فراموش نشه . ///

آدرس های سینمای ایرانی : www.ircinama.mihanblog.com
................................. : www.ircinema.tk

مسعود ( مدیر وبلاگ سینمای ایرانی )

مدیر وبلاگ : مسعود
مطالب اخیر
نظرسنجی
به نظر شما بهترین بازیگر زن کدام یک از گزینه های زیر است ؟













كافه سینما-آزاده سهرابی: كار و بار ساختمان پزشكان این روزها گرفته است. حالا كمتر كسی دیگر از دیگری می پرسد بهنام تشكر را می‌شناسید؟همان نیما افشار سریال ساختمان پزشكان. سریالی كه این بار متفاوت از كار قبلی كارگردانش است. سروش صحت در ساختمان پزشكان خیلی با سروش صحت چهارخونه فرق كرده است. اما ما با او فقط درباره ساختمان پزشكان حرف نزدیم. خودتان بخوانید.

 

سروش



ادامه مطلب


نوع مطلب : گفتگو ها، 
برچسب ها :

دوشنبه 30 خرداد 1390 :: نویسنده : مسعود
سینمای ما- محمود فلاح تهیه‌كننده فیلم سینمایی «آمبولانس» از مشاوره داوود میرباقری به فریبرز عرب‌نیا در این پروژه خبر داد و گفت: ظرف 3- 4 روز آینده پیش‌تولید كار آغاز می‌شود و امیدواریم بتوانیم «آمبولانس» را اوایل شهریورماه كلید بزنیم.

تهیه‌كننده فیلم  در خصوص پروژه سینمایی «آمبولانس» به كارگردانی «فریبرز عرب‌نیا» كه پروانه ساخت دریافت كرده است، گفت: ما منتظر پروانه ساخت بودیم، برای همین تا این لحظه هیچ اقدام اجرایی برای این كار انجام ندادیم.
وی افزود: با گرفتن پروانه ساخت، ظرف همین 3- 4 روز آینده پیش‌تولید كار آغاز می‌شود و امیدواریم بتوانیم «آمبولانس» را اوایل شهریورماه كلید بزنیم.
فلاح در ادامه اظهار داشت: «آمبولانس» یك كار اجتماعی است كه خود آقای عرب‌نیا فیلمنامه آن را نوشته‌اند و آقای «داوود میرباقری» مشاور كارگردان هستند همچنین هنوز بازیگران فیلم مشخص نشده‌اند.
به گزارش فارس، «محمود فلاح» و «فریبرز عرب‌نیا» در مجموعه مختارنامه با یكدیگر همكاری داشتند.


منبع : فارس




نوع مطلب : خبر ها، 
برچسب ها :

دوشنبه 30 خرداد 1390 :: نویسنده : مسعود

کافه سینما-محسن شرف الدین: شکوفایی رامبد جوان به عنوان فیلمساز از آن گزینه های محتملی بود که البته  تحققش بیش از حد معمول به طول انجامید.

 

"جوک خوب و بد وجود نداره، جوک گوی خوب و بد وجود داره"

شکوفایی رامبد جوان به عنوان فیلمساز از آن گزینه های محتملی بود که البته تحققش بیش از حد معمول به طول انجامید. کمدینی که به عنوان بازیگر توانای تلویزیون، در دهه هفتاد مطرح شد و در چند مجموعه محبوب آن سال ها همچون خانه سبز، ولایت عشق و کت جادویی و ... نقش آفرینی کرد. در آغاز دهه جدید و در سال 1380 مجموعه گمگشته با کارگردانی او به یکی از پر بینده ترین مجموعه های تلویزیونی تبدیل شد و موفقیت های رامبد جوان را در مدت زمان کوتاهی تکمیل کرد. اما بعد از مدتی، غیبتش فاصله ای غیر منتظره در ذهن مخاطب ایجاد کرد. انگار که نیست. کم کار شده بود. او که هم به عنوان بازیگر و هم مجموعه ساز تلویونی موفق و حتی محبوب بود این کم فروغی اش تعجب بر انگیز و مورد سوال اهالی سینما شد. گهگاه تصویرش را روی پرده سینما نه با آن فروغ گذشته و در آثاری ضعیف می دیدیم و قطع امیدمان را پر رنگ تر می کردیم. «زن بدلی»، «سوغات فرنگ»، «سیندرلا» از نمونه فیلم هایی است که در طول 5-6 سال کم کاریش بازی کرد و البته در این میان شاید تنها فیلم «صورتی» بود که کمی برایش موفقیت به همراه داشت. آن انرژی و صورت بشاش، خنده های انفجاری (مثلا در خانه سبز) لهجه شیرین و تغییر صدا های دوست داشتنی دیگر برایمان به خاطره ای مبدل شده بود. حضور با فاصله و تکراریش را به عنوان یک عادت دنبال می کردیم و در این میان کارگردانی اولین فیلم بلندش "اسپاگتی در 8 دقیقه" اوضاع را بدتر از این هم کرد. فاصله زیادی تا فراموشی باقی نمانده بود که بالاخره اتفاقی یا تلنگری این استعداد خفته را بر خلاف تنبلی که همیشه از آن انتظار می رفت در مسیر تازه ای قرار داد. رامبد جوان با ساخت یکی از سخت ترین تولیدات تلویزیونی، یعنی طنز 90 شبی وارد دوره تازه ای شد. کارگردانی و بازی هم زمان در مجموعه «مسافران» هر چند همه انتظارات را بر آورده نکرد، ولی اگر دنبال کننده سریال می بودید حتما متوجه همان ایده های بکر و موقعیت سازی های خنده آور منحصر به فرد این کارگردان- بازیگر می شدید. بلافاصله «پسر آدم و دختر حوا» را در میان کمدی های بی سر و ته و ایده های تکراری ساخت. فیلمش در جشنواره فجر اکران شد و رامبد جوان را به جایگاه مورد انتظار نزدیکتر کرد. اکران عمومی موفقیت آمیز این فیلم راه را هموار کرد تا دیگر بهانه ای برای کنار ماندن نباشد. حالا «ورود آقایان ممنوع» که همین روزها به اکران سینما های کشور راه یافته، بهانه ما برای تقدیر از این کمدین تواناست.

چرا «ورود آقایان ممنوع» بهانه ما برای تقدیر از این کمدین تواناست؟


فیلم «ورود آقایان ممنوع» دومین کمدی پیاپی رامبد جوان در مقام کارگردان است که البته اینبار برخلاف فیلم قبلی، خودش به عنوان بازیگر در آن حضور ندارد. این فیلم ایده ای دو خطی دارد که به تنهایی جذب کننده و خنده آور است. مدرسه ای دخترانه را با خانم مدیری متعصب و خشک تصور کنید که ورود آقایان در آن ممنوع است و حالا اتفاقاتی باعث می شود که به اجبار همه اهالی مدرسه پذیرای یک مرد باشند. این بستر داستانی که پرداختی هوشمندانه، جامعه شناسانه و در ارتباط با شرایط روز پیرامونی اجتماع خود داشته مطمئنا به فیلمی مورد پسند اقشار مختلف مخاطب تبدیل خواهد شد.

«ورود آقایان ممنوع» در ادامه فیلم قبلی رامبد جوان «پسر آدم دختر حوا» این اصل ساده را می داند که طنز عملا از فراهم آوردن موقعیت های خنده آور است که شکل می گیرد. ارزش ایده برای سازندگانش مشخص است و ذهن هوشیار و جوینده کارگردانش امکان همکاری مثلا با بهترین نویسندگان کمدی ایران را فراهم می کند و ترسی از کم ارزش شدن نقشش ندارد. همچنین ترسی از به کارگیری کلیشه های آشنای قصه گویی ندارد. این فیلم ها کلیشه هایی که به بدترین شکل ممکن در آثار دیگر کمدی سازان سطحی در این سال ها مورد استفاده قرار گرفته یا بهتر بگوییم حرام شده را به بهترین شکل تکرار یا باز آفرینی می کند. فرهنگ ملی مذهبی ایرانیان را به خوبی می شناسد و مرز های شوخی با آن را می داند. مثلا هر دو فیلم دقیقا شوخی با این فرهنگ و مرزهای ناشناخته اش بوده است. فیلم هایی که خنثی نیستند و پیشنهاد دارند. که می توان در آنها رگه هایی از مضامین گاها پیچیده ای را رصد کرد؛ سنت زدگی و تجدد گرایی افراطی، قومی گری و مدرنیته بدون آگاهی از اقتضاء زمانه، انحرافات روشنفکرانه و بی پشتوانه وارداتی و تغایر و تضادش با فرهنگ مذهبی و ملی، شناخت تصنعات سیاسی و کمبود های اجتماعی، نقد بی فرهنگی پنهان شده پشت فرهنگ نمایی، توجه و همدلی همزمان و تلاش برای تعامل ارتباط بین اقشار مختلف مردمی و در نهایت و خلاصه همه اینها؛ تلاشی برای برقراری آشتی و گفتگو میان آدم ها. همه اینها در سادگی و روانی محسوس آثار رامبد جوان حتی در مجموعه های تلویزیونی و حتی در این سریال آخری «توطئه فامیلی» هم قابل فهم و ردیابی است.

اهمیت سینمایی بودن فیلم های رامبد جوان یکی دیگر از نکات مهم و قابل توجه آثارش محسوب می شود. حد اکثر استفاده از حداقل استاندارد های موجود در سینمای ایران. مثلا در طراحی صحنه و لباس و همچنین طراحی چهره(که البته در این مورد میتوان پسر ادم دختر حوا را فیلم بهتری دانست) و انتخاب مدیوم تصویری متناسب با ژانر و...

از دیگر نکات موفقیت دو اثر اخیر رامبد جوان شناخت او از جنس بازی بازیگران است. عموما کارگردانان بازیگر یا بازیگران کارگردان این خصوصیت چینش و انتخاب صحیح بازیگر را دارند و رامبد جوان هم با انتخاب های بعضا عجیب و غیر منتظره به ترکیب های جالبی در این زمینه رسیده است. نمونه اخیرش را در همین «ورود آقایان ممنوع» میتوان دید. مثلا چه کسی احتمال حضور مانی حقیقی را در چنین نقشی و و با چنین خصوصیات شخصیتی می داد. یا ترکیب زوج بازیگری با حضور رضا عطاران و ویشکا آسایش که هر کدام شاید بهترین بازی کارنامه خود را داشته اند. که با شناخت قبلی ما از جنس بازی هر کدام، کوچکترین تصوری از چنین نتیجه و ایجاد چنین موقعیت های بکری نداشتیم.

و اما راز اصلی تکرار همان کلیشه فیلمنامه خوب است. که اصلا همین فیلمنامه خوب است که گروه خوب را دور هم جمع می کند و نتیجه خوب را به همراه دارد که حاصلش می شود لحظات خوب برای ما و شما در 2 ساعت حضورکنار هم در سالن های سینما.

در فیلمنامه پیمان قاسمخانی هم بیشتر از دیالوگ نویسی، طراحی موقعیت است که عامل موفقیت این فیلم محسوب می شود. مخصوصا اگر شما هم شاهد خنده های دامنه دار تماشاگران در سالن های سینما بوده باشید، به تاثیر و اهمیت و تقدم "خلق موقعیت" بر "کلام" صحه گذاشته و آن را درک می کنید. مثلا شاید نقاط انفجاری خنده، بر روی یک دیالوگ یا یک ری اکشن خاص از رضا عطاران استوار باشد اما دامنه قبل و بعد این خنده ها که گاها به چند دقیقه (از آغاز تا پایان سکانس) هم می رسد، گواه این نکته است که موقعیت فراهم شده، بستر مناسبی را مهیا کرده تا حتی یک انقباض صورت رضا عطاران به اینچنین انفجار خنده ای از سوی تماشاگران بیانجامد.

ورود آقایان ممنوع را باید در سینمای کمدی، در آغازین ماه های دهه 90 جدی گرفت و اتفاقی مثبت به حساب آورد. همانطور که پیشنهاد ابتدایی این فیلم این است که با کمی تغییر رفتار و تعامل دروازه های جدیدی به روی مرزهایت باز شود، بهتر است ما هم این پیکر بی جان کمدی را جدی تر بگیریم و در تقویتش تلاشی در خور داشته باشیم. حمایت از چنین آثاری راز پایان این انتظار و یافتن چنین مهره های ارزشمندی است. مهره های نجات بخشی چون رامبد جوان.

محسن شرف‌‌الدین-کافه سینما





نوع مطلب : نقد ها، 
برچسب ها :

دوشنبه 30 خرداد 1390 :: نویسنده : مسعود
پیمان قاسم‌خانی فیلمنامه جدیدترین فیلم کمال تبریزی با نام «طبقه دوم، مال من» را می‌نویسد. این فیلمنامه که مضمونی طنز دارد، با همفکری پرویز پرستویی و کمال تبریزی در مراحل اولیه نگارش است و با پایان یافتن نگارش آن، مراحل پیش‌تولید آغاز می‌شود.
جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده فیلم و پرویز پرستویی به عنوان بازیگر در این مرحله حضورشان قطعی است.
پیش از این پرویز پرستویی در کمدی «مارمولک» با کمال تبریزی همکاری داشت. کمال تبریزی دو فیلم آماده اکران «پاداش» و «خیابان‌های آرام» را در کارنامه کاریش دارد.


منبع : خبر آن لاین




نوع مطلب : خبر ها، 
برچسب ها :

دوشنبه 30 خرداد 1390 :: نویسنده : مسعود
سینمای ما- «جدایی نادر از سیمین» به كارگردانی اصغر فرهادی، بهترین فیلم جشنواره‌ی «سیدنی» شد.به نقل از آسوشیتدپرس استرالیا(AAP)، جشنواره‌ی فیلم «سیدنی» كه در بخش مسابقه‌اش میزبان دو فیلم «جدایی نادر از سیمین» برنده‌ی خرس طلای برلین و «درخت زندگی» برنده‌ی نخل طلای جشنواره‌ی كن بود، در مراسم پایانی‌اش فیلم «جدایی نادر از سیمین» را در رقابت با «درخت زندگی» به عنوان بهترین فیلم معرفی كرد.

فیلم «جدایی نادر از سیمین» به كارگردانی اصغر فرهادی دوشنبه گذشته در بخش رقابتی جشنواره فیلم سیدنی به نمایش درآمد.

امسال «چن كایگه»، كارگردان سرشناس سینمای چین ریاست هیات داوران جشنواره فیلم سیدنی را برعهده داشت. وی با فیلم «وداع با محبوبم» (1993) نامزد دو جایزه‌ اسكار شده است و توانست نخل طلا و جایزه‌ فیپرشی جشنواره‌ كن را به‌دست آورد.

جشنواره فیلم سیدنی كه امسال میزبان 75 فیلم بلند، 39 فیلم مستند و 34 فیلم كوتاه از 42 كشور جهان بود، روز هشتم ژوئن ـ 18 خرداد ماه ـ با نمایش فیلم «هانا» آغاز شد و تا نوزدهم ژوئن ـ 29 خرداد ماه ـ ادامه داشت.

«جدایی نادر از سیمین» با بازی لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، علی اصغر شهبازی، بابک کریمی، شیرین یزدان بخش، كیمیا حسینی و با حضور مریلا زارعی روایت می‌ش


منبع : ایسنا




نوع مطلب : خبر ها، 
برچسب ها :

دوشنبه 30 خرداد 1390 :: نویسنده : مسعود

سینمای ما - گلنسا اردلان: كارن همایونفر این روزها با دو موسیقی فیلم متفاوتی كه روی پرده است (جرم و قصه پریا) و سال پركار و موفقی كه پشت سر گذاشت، با سیمرغ بلورین بهترین موسیقی برای «جرم» و كاندیداتوری تندیس منتقدان برای موسیقی «مرگ كسب و كار من است» ، جایگاه خود را به عنوان موفق‌ترین و موثرترین آهنگساز فیلم این روزهای سینمای ایران  تثبیت كرد. مجموعه‌ای از آثار سینمایی او هم به‌زودی به بازار موسیقی می‌آید. همه این‌ها بهانه‌ای شد تا در سایت "سینمای ما" با همایونفر درباره موسیقی فیلم و كارهای اخیرش گفت‌وگویی داشته باشیم.

 



ادامه مطلب


نوع مطلب : گفتگو ها، 
برچسب ها :

یکشنبه 29 خرداد 1390 :: نویسنده : مسعود

سینمافا- این فیلم، فیلم برگزیده منتقدین و تماشاکران جشنواره فیلم فجر سال گذشته شناخته شده است و سومین فیلم بلند رامبدجوان در مقام کارگردانی است.

کارگردان: رامبد جوان

فیلمنامه نویس: پیمان قاسم خانی

تهیه کننده: علی سرتیپی

بازیگران : رضا عطاران - ویشکا آسایش - پگاه آهنگرانی - مانی حقیقی - بهاره رهنما - فلامک جنیدی - زهره حمیدی - سیاوش چراغی پور - ستاره پسیانی - حدیث میر امینی - مهرناز بیات.....
مدیر فیلمبرداری : داوود امیری
تدوین : مصطفی خرقه پوش
طراح صحنه و لباس : آتوسا قلمفرسایی
طراح چهره پردازی : فاطمه کمالی
صدابردار : پرویز آبنار
عکاس : مهرداد امینی
خلاصه داستان :
خانم دارابی ، پیر دختر 40 ساله با هیبت و خصوصیات مردانه ،مدیر و مالک یک دبیرستان دخترانه غیر انتفاعی ممتاز است . دبیرستانی که هر سال جز رکورد داران تعداد قبول شدگان کنکور و المپیادهای علمی است.
خانم دارابی از جنس مرد متنفر است و تلاش می کند بذر این تنفررا در دل شاگردان دبیرستانش بکارد و تصویری هیولا گونه از مردان برای آنها بسازد .به همین دلیل اجازه نداده تا کنون پای هیچ مردی به مدرسه اش برسد ،با زایمان زودرس دبیر شیمی دبیرستان او مجبور می شود برای اولین بار قانونی که گذاشته راتخطی کند و اجازه بدهد که یک دبیر شیمی مرد تدریس به شش دانش آموز منتخب برای المپیاد شیمی را به عهده بگیرد.
آقای جبلی مرد سربه زیر ودست و پا چلفتی است که وقتی شوک اولیه حضورش در مدرسه برطرف می شود ،مشخص می شود که دبیر مجرب و با سوادی است و نگرانی های دارابی در مورد حضور یک مرد در مدرسه را برطرف می کند . در این میان دارابی تصادفا ً پی می برد که سحر یکی از شش دختر المپیاد شیمی عقد کرده است وبدون توجه به خواست های معلمان و بچه ها به خصوص یاسمن دبیر جوان ادبیات ، او را از مدرسه اخراج می کند و در مقابل دلیل آنها که سحر کارغیر شرعی انجام نداده و عاشق شده و ازدواج کرده مدعی می شوند.
دارابی معتقد است آنچه که مردم به عنوان عشق می شناسند چیزی است که نویسندگان و شعرا به خودشان داده اند وگرنه عشق چیزی نیست جز تغئیرات هورمونی که با ورزش و دوش آب سرد قابل درمان است و این عشقی که آنها می گویند وجود خارجی ندارد.
دخترها برای اینکه به دارابی ثابت کنند که عشق واقعی است تصمیم می گیرند کاری کنند که او برای اولین بار در زندگی اش عاشق شود و تنها مردی که برای این منظور سراغ دارند آقای جبلی است . عملیات آنها با کمک یاسمن و پدر بیوه یکی از بچه ها دکتر فرامرز(که اساساً او و خانم دارابی از یکدیگر خوششان نمی آید ) تا جایی خوب جلو می رود و توجه دارابی به تدریج به جبلی جلب می شود ولی عکس العمل های او بر خلاف تصور بچه هاست و تلاش می کند از شر جبلی خلاص شود چون حضور چنین مرد جذابی را در دبیرستانش مضر می داند.
اما وقتی بچه ها تمهیدی می اندیشند که او تصور کند جبلی به او علاقه مند است ،برای اولین بار در طول زندگی اش احساساتی میشود و این تحول درونی منجر می شود که وی برای اولین بار متوجه ظاهر ناهنجارش هم بشود و تلاش کند تغییری در ظاهرش نیز ایجاد کند که نتیجه اش موفقیت آمیز است و او از یک زن زشت و مرد نما تبدیل به بانویی برازنده و باوقار می گردد.
دارابی با بازگشت سحر به مدرسه نیز موافقت می کند ولی پس از ماجراهایی نقشه بچه هابرملا می شود و همه چیز به هم می ریزد.
جبلی مدرسه را ترک می کند و مشخص می شود که او در طول این مدت به یاسمن علاقه مند شده بوده است .دارابی مقدمات وصلت ان دو را فراهم می کند و وقتی متوجه می شود که دکتر فرامرز به او علاقه مند شده برای اولین بار به ازدواج فکر می کند...

 

 

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image




نوع مطلب : معرفی فیلم های روی پرده، 
برچسب ها :

یکشنبه 29 خرداد 1390 :: نویسنده : مسعود

( کل صفحات : 24 )    1   2   3   4   5   6   7   ...   



.: Weblog Themes By PICHAK :.
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
دیالوگ های ماندگار
    سارا (نیکی کریمی): من صلاحیت تربیت بچه رو ندارم؟ راست می گی من وظیفه واجب تری دارم ... اول باید خودم رو تربیت کنم ... آره برای همینه که دارم تو رو ترک می کنم .حسام [ سارا - داریوش مهرجویی ]
آمار فروش
موسیقی
آپارات
افراد آنلاین

    افراد حاضر در این وب

 
   
فال حافظقالب وبلاگقالب وبلاگگالری عکسفاگالری عکس آلامتو
>